Valószínűleg meg sem fordul a fejünkben, hogy mi mindent tudhat meg rólunk a repülőgép személyzete utazás közben. A travelandleisure.com oldal cikke arról számol be, hogy az amerikai járatokon a személyzet a Passenger Information List (PIL) és a Passenger+ rendszereket használja. Ezek a programok eleinte arra szolgáltak, hogyha az utasnak rövid ideje van az átszállásra és késik a gép, az új járat foglalásában segíthessen a személyzet.
Azonban az okos készülékek nem csak erre jók már, hanem további információkat is közölnek a fedélzeten utazókról. Például azt, hogy milyen gyakran utaznak, rendszeres utazók-e vagy csak alkalmanként vásárolnak repülőjegyet,szóval mindazt, ami a korábban rögzített repülési adatokból kiderül.
Egy Gilbert Ott nevű utas arról számolt be például, hogy amikor elérte a British Airways Executive Club Aranyfokozatát és 2500 pontot gyűjtött be, a légiutaskísérő hangosan felolvasta az erről szóló üzenetet, és a felszállás előtt személyesen köszönte meg neki a céghez való hűségét.
Más légitársaságok, például a United Airlines az utaselégedettség nyomonkövetésére használja a programot. Amennyiben az utas már többedszerre fejezi ki a szolgáltatással szembeni elégedetlenségét, a rendszer értesíti erről a repülőgép személyzetét.
A utaskísérők ugyanakkor a születésnapokról és házassági évfordulókról is kaphatnak információkat, ha pedig rendszerint felszálláskor egy pohár vörösbort rendel valaki, már automatikusan ezt szolgálják fel neki. A Singapore Airlines egészen odáig fejlesztette a rendszert, hogy a korábban esetleg félbehagyott filmet onnan folytathassa az utas, ahol előzőleg abbahagyta.
Ezek persze olyan apróságok, melyeket a gyakran repülő utasoknál tudnak és érdemes figyelembe venni, éppen ezért olyan országokban érdemes fejleszteni őket, ahol az emberek nagy része nem csak szabadság alkalmával száll repülőre.