20 éven belül megduplázódhat a repülőgépek száma

Az Airbus frissítette előrejelzését, eszerint pedig 2038-ig összesen 39 ezer új repülőgépre lesz igény, vagyis a szolgálatban lévő flotta addigra a mainak több, mint kétszeresére bővülhet - adja hírül az Airportal. Az európai repülőgépgyártó átlagos 4,3 százalékos éves forgalombővüléssel kalkulál, ez alapján pedig a ma mintegy 23 ezer gépet számláló, aktív flotta 48 ezerre bővül. Ebből 39 ezer vadonat új beszerzés, 8700 pedig ma is meglévő gép lesz.

Forrás: Stefan089/pixabay.com

Az Airbus némileg változtatott a kategóriákon is: az A220-as és A320-as a kis (S) szegmensbe került, míg az A321LR és XLR az A330-assal együtt a közepes (M) kategóriába esik, minden más a nagy (L) szegmensbe tartozik. E felosztás szerint közel 30 ezer gépre lesz igény a kicsi, 5300 a közepes és 4100 a nagy kategóriában. 25 ezer repülő szolgálja majd a hálózat bővítését, 14 ezer pedig a meglévő gépek cseréjét biztosítja.

Mindehhez persze a megfelelő szakembergárdára is szükség van, ami a becslések szerint 550 ezer új pilótát és 640 ezer műszaki dolgozót jelent. A Flightglobal elemézésében rámutatott arra, hogy a 210-üléses szegmens népszerűsége lassan megközelíti a hagyományosan legerősebb, 175-székes kategóriáét: előbbi típusokból 10 ezer, utóbbiakból 11,3 ezer új gép kerülhet forgalomba 2038-ig.

Bob Lange a társaság egyik alelnöke az eltolódást főként a diszkont légitársaságokkal magyarázta, ezek a cégek ugyanis egyre nagyobb befogadóképességű, tehát sűrűbben székezett, csak turista osztályú gépek vételében érdekeltek. Egy évvel korábbi előrejelzésében az Airbus egyébként még csak 37 400 új gépre látott igényt, ami a mostani értéknél 4,2 százalékkal kevesebb.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek