Hétfőtől indul és december 7-ig tart a Budapest-Hatvan vasútvonal Pécel-Aszód szakászának felújítása a tavaly márciusában a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában elkezdett vasútfejlesztés részeként. Az utasok a 10 hónapos vágányzár ideje alatt vonatpótló buszokkal közlekedhetnek – mondta Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója szerdán az MTI szerint.
Loppert szerint a Volánbusz Zrt.-vel kötött megállapodásnak köszönhetően 66 busz áll rendelkezésre a vonatpótláshoz. Gödöllőről a pótlóbuszok mellett a H8-as HÉV sűrűbb közlekedéssel biztosítja az eljutást Budapestre, az Örs vezér teréig, a tervek szerint a H9-es HÉV-vonalon pedig Desiro motorvonatokat is forgalomba állítanak.
Közölte, hogy az Örs vezér tere és Kerepes között hétköznap csúcsidőben a megszokottnál kétszer sűrűbben, 7-8 percenként indulnak majd a HÉV-ek. Három helyett hatkocsis vonatok viszik az utasokat a H8-as vonalon hétköznap a reggeli és a délutáni csúcsidőben.
Loppert az elővárosi vonatforgalmat érintő változásokról elmondta, hogy az S80-as személyvonatok csak a Keleti pályaudvar és Pécel, illetve Aszód és Hatvan között közlekednek. Pécel és Aszód között pótlóbuszok szállítják az utasokat, az S80-as jelzésű buszok Pécel és Aszód között minden állomáson és megállóhelyen megállnak, míg a G80-as jelzésű járatok csak a Bag, Dózsa György út 8. alatti buszmegállóban állnak meg.
Szívás lesz IC-vel is menni
Felhívta a figyelmet arra is, hogy a Keleti pályaudvar és Hatvan között a miskolci, a kassai, a nyíregyházi és a debreceni InterCity-járatok helyett IC-pótlóbuszok szállítják az utasokat. Az M3-as autópályán közlekedő buszok a Keleti pályaudvar melletti Verseny utcai ideiglenes megállóhelyről indulnak és oda is érkeznek. Az IC-k és pótlóbuszaik pótjeggyel és díjmentes helyjeggyel vehetők igénybe.
A Budapest-Miskolc között közlekedő utasok átlagosan 30 perccel hosszabb menetidővel számoljanak.
Kiemelte, hogy az utasok a vonatok és a pótlóbuszok menetrendi változásairól a www.mavcsoport.hu/bphatvan honlapon, a HÉV-et érintő menetrend változásokról a www.bkk.hu honlapon tájékozódhatnak. A pótlóbuszokra a pénztárakban, valamint online és a Vonatinfó alkalmazáson keresztül is lehet jegyet vásárolni. A buszokra csak érvényes jeggyel lehet felszállni, a buszon nincs jegyváltási lehetőség.
A pótlásban távolsági kialakítású buszok vesznek részt, amiken kerekesszék csak összecsukott állapotban szállítható, kerékpárszállítás pedig nem biztosítható. A vasúti jegyek és bérletek a helyközi autóbuszjáratokra nem érvényesek.
A felújítás eredményeképp több vonat közlekedik majd Budapest és Hatvan között, a főváros és Gödöllő között zónázó vonatokat állítanak forgalomba, amik munkanapokon reggelente sűrűbben közlekednek majd a Keleti pályaudvarra. Emellett óránként közlekedik majd gyorsvonat Budapest-Keletiből Egerbe.
Bach Róbert, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a 10 hónapos vágányzár ideje alatt a tervek szerint négy állomást és közel 22 kilométer nyíltvonali vonalszakaszt építenek át a vasúti hidakkal együtt. 2020 év végéig 52 kilométer hosszú kétvágányú vasúti pálya épül át Rákos és Hatvan között. Megszűnnek a lassújelek a vonalon, a vonatközlekedés stabilabbá válik. 13 állomás és megállóhely megújul, 6 állomásépület átépül, valamint 7 helyen összesen 330 darab új P+R parkolót és egy új megállóhelyet létesítenek Akadémiaújtelep néven, illetve 28 kilométeren zajvédőfal épül.