Idén júniustól három új észak-amerikai városba is eljuthatunk Budapestről lisszaboni átszállással: ekkor indul ugyanis a chicagói, a washingtoni és a San Francisco-i járat – ezt a TAP Air Portugal és a Budapest Airport közös sajtótájékoztatóján tudtuk meg, ahol az is kiderült, hogy a légitársaságnak egyre nagyobb gépeket kell beszereznie, mert a magyar turisták is egyre jobban érdeklődnek Portugália iránt. Ez egyébként legutóbbi házi közvélemény-kutatásunkból is kiderült, amikor olvasóinkat kérdeztük arról, hova utaznának legszívesebben az idei évben.
A TAP idén ünnepli magyarországi piacra lépésének 15. évfordulóját, az első gépe 2004. július 1-én szállt fel Ferihegyről. És bár 2016 tavaszától egy ideig nem közlekedtetett közvetlen járatokat a portugál és magyar főváros között, 2017 nyarán visszatért budapesti repterünkre, ahonnan már hetente nyolcszor szállt fel Lisszabonba tartó gépeivel.
A heti nyolc járat az idei évben is marad, viszont nyártól már tovább lehet repülni velük az Egyesült Államok nyugati, középső és keleti részére is: Washingtonba, San Franciscóba, Chicagóba és New Yorkba. Ennek jelentőségét pedig leginkább azok fogják értékelni, akik eddig közvetlen járatot kerestek az USA államaiba, azonban a napokban szembesültek a LOT bejelentésével, miszerint a lengyel légitársaság heti négyről kettőre csökkentette a Budapest és New York között közlekedő járatszámát, és pl. Chicagóba is a heti két alkalom helyett már csak egyszer fog repülni. A TAP Lisszabonból és Portóból induló járatai erre jelenthetnek majd egy átszállásos alternatív megoldást. És mivel pl. Lisszabonban a reptér a városban helyezkedik el, így gyakorlatilag metróval húsz percen belül el lehet jutni a város legnépszerűbb látnivalóihoz.
És ezt még akkor is érdemes kihasználni, ha csak nagyon szolid két óránk van körbenézni a városban. Mert ha például Budapesten egy hétvégi napon a reggeli 5.45-ös géppel szállunk fel, akkor már Lisszabon egyik helyes kávézójában reggelizhetünk. A gép ugyanis fél kilenckor száll le, és pl. Chicagóba délután 13 órakor indul tovább, a 11 órási becsekkolásig tartó időt pedig okosan is kihasználhatjuk.
Ha azonban egyébként is régi vágya valakinek egy lisszaboni városnézés, az induljon Budapestről a délutáni járattal, érkezzen meg a portugál fővárosba vacsoraidőben, szívja magába egy kicsit hosszabban, mélyebben a város hangulatát, aztán eredeti szándékának megfelelően, másnap vagy harmadnap repüljön tovább az USA-ba. Hogy merre induljon, hogyan töltse el ezt az időt Lisszabonban? Az alábbi négy cikkünkben praktikus közlekedési tanácsokról, és még a helyiek által is csak kevésbé ismert, titkos helyekről olvashatnak:
Ugyanakkor Lisszabonból nemcsak Amerikába, de júniustól a Kanári-szigetekhez tartozó Tenerifére és Nápolyba is repül majd a TAP – igaz, az előbbi útvonalat a Wizz Air, utóbbit pedig a Ryanair már közvetlen járataival is repüli Budapestről. A csütörtöki sajtótájékoztatón azonban az is szóba került, hogy az utóbbi időben valahogy kevesebb figyelem jutott - a fentebb már emlegetett - Portónak, ezért a TAP, az ország második legnagyobb városából is tervez járatnyitásokat pl. a New York-i Newark repülőterére, a legkülönlegesebb sörházakat felsorakoztató Münchenbe, a gasztronómia nemzetközi fővárosába, Lyonba, és Európa legújabb óvárosába Frankfurtba, amelyet a nyáron mi is bejártunk, az élménybeszámolónkat ebben a cikkünkben olvashatják.
Aztán az eseményen szóba került az is, hogy nemcsak a régióban a legzöldebbnek kikiáltott Liszt Ferenc repülőterünk döntögetett utasrekordokat (erről néhány napja itt írtunk) a tavalyi évben, de a portugál légicég is – ezért az új járataikhoz még több, még nagyobb gépeket fognak a közeli jövőben üzembe állítani.
Egyébként a TAP Air Portugal volt az is, amely a világon először indította menetrendszerinti járatként az új, már több utas szállítására alkalmas Airbus 330 neo típusú gépét Észak- és Dél-Amerika között, az idei évben pedig ezek mellett már Airbus 321neo és 320neo gépeket is forgalomba állítanak, amelyek kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, környezetkímélőbbek és csendesebbek a korábbi gépeikhez képest.