A hatalmas beruházás a fővárostól északra, a jelenlegi Atatürk repülőtértől légvonalban körülbelül 35 kilométerre, a Fekete tenger partján, 7600 hektár területen épül, négy szakaszban. Az első részt októberben nyitják meg, de az építkezés folyamatos lesz és a teljes beruházást előreláthatólag 2030-ra fejezik be - írta a Turizmus.com.
A tervezett hat pályán, a Turkish Airlinessel együtt, összesen 250 légitársaság részére biztosítanak forgalmat, irodai és raktár területet. A repülőtér éves kapacitását, jelenleg 150 millió utasra tervezik, de a későbbi fejlesztések során ez felmehet 200 millió fölé is. Bár az utóbbi években a forgalmi adatokat tekintve egy rövid időre megelőzte Isztambult a frankfurti és az amszterdami repülőtér is, de végül vitathatatlanul Isztambulé lesz Európában a vezető szerep.
Az októberben elindított kezdő projekt során folyamatos üzemelést szimulálva, három fontos elemet tesztelnek majd a reptéren: az induló/érkező utasok/poggyászok, valamint az áru és posta kezelését; ezek tranzitforgalmát és a repülőgépek mozgását/kiszolgálását. Ide kapcsolódik a biztonsági ellenőrzés folyamatrendszerének a működtetése is. Erre a célra, több száz „utast" és több tonna „poggyászt, árut és postát" vezényelnek a reptérre. Az akcióban részt vesznek a török légitársaságok különböző típusú repülőgépei és kiszolgáló személyzete is.