Az Emirates legutóbbi gépén, egy Boeing 777-300ER típuson már be is mutatta a virtuális ablakokkal rendelkező első osztályt 2017 őszén.
Az új megoldás azzal jár, hogy az egyébként ablaknál ülők számára végig statikus kép áll csak rendelkezésre az út folyamán, míg a középső üléseken száloptikai kamerából érkező, valós képeket vetítenek majd a külvilágról. Az Emirates vezetője most azt fontolgatja, hogy a légitársaság teljes mértékben elindul az ablak nélküli gépek irányába – írja az Independent.
Ablakok nélkül a repülőgépek könnyebbé válnak, így kevesebb üzemanyag fogy. Az IATA repülésfelügyelet 2018-as konferenciáján bemutatott adatok szerint még az idén 25 százalékkal növekszik majd az üzemanyag ára. Biztonság szempontjából azonban előnye és hátránya is van az ablakok nélküli gépeknek. Az előny abban áll, hogy ablakok nélkül stabilabb a gépek törzse, így egy olyan kényszerleszállásnál, ahol a gép a földhöz csattan, nagyobb a túlélés esélye. Ugyanakkor nem láthatják például, ha az egyik oldalon lángol a motor, így a személyzettel együtt azt sem fogják tudni, hogy a másik oldalon kell kiszállni a gépből.
A légitársaság szerint a valódi ablakok helyett vetített képek fantasztikusan élethűek, és ilyen szempontból az utasoknak nem hiányozhatnak a valódi ablakok. Az EASA (Európai Repülésbiztonsági Ügynökség) szerint pedig nincsenek olyan hátrányok, melyeket ne lehetne másképp orvosolni, hogy a jelenlegi biztonsági szintet az ablak nélküli gépek is elérjék.
Ahogy mondani szokás, minden rosszban van valami jó: annyi bizonyos, hogy idén nyáron ingyen fagyit kap, aki az Emirates-szel utazik, akár van a gépen igazi ablak, akár nincs.