Egyablakos utazási szolgáltatóként tervezi a jövőjét a közösségi lakásmegosztáson alapuló Airbnb, amely egy fedél alá vonná a szállás- és repülőjegyfoglalást, ezért következő lépésként légitársasági üzletágat nyitna - írja a The Sun magazin.
Erről a cég mára milliárdossá vált, 36 éves alapítója, Brian Chesky beszélt a brit Sunday Times-nak adott interjújában, aki közölte, hogy már javában vizsgálják az Airbnb légiközlekedési piacra lépésének feltételeit.
"Rengeteg cég vált az elmúlt években egyik pillanatról a másikra techóriássá, mi leginkább talán az Amazonhoz hasonlóan szeretnénk terjeszkedni, amely ma már a világ legnagyobb online piactere, ahol tényleg mindent lehet kapni" - utalt Chesky arra, hogy az Amazon.com is egy internetes könyváruházból indult a kilencvenes évek közepén, aztán fokozatosan egyre több mindent kezdett árusítani a zenei CD-től kezdve az elektromos berendezéseken és ruházati cikkeken át a bútorokig, és mára a világ legnagyobb elektronikus kereskedelemmel foglalkozó amerikai cégevé vált.
És tulajdonképpen ez a történet nincs is olyan távol az Airbnb megalakulásának körülményeitől. Brian Chesky ugyanis tíz évvel ezelőtt egy barátjával, Joe Gebbiával közösen határozta el, hogy San Francisco-i lakásuk három matracát kiadják három idegennek, akik épp szállást kerestek a városban egy másnapi konferencia miatt. A szállásfoglaló weboldallal bővült ötletből gyorsan és gazdagon jövedelmező üzlet lett, azóta pedig a közösségi megosztáson alapuló szolgáltatásukat a világ 191 országából, több mint 300 millióan használták.
Nagy kérdés, hogy mikor lehet a cégnek saját légitársasága, és hogy ez az egyablakos rendszer mennyivel tud olcsóbb repjegyárakat generálni a mai fapados, szállást is kínáló légicégek áraihoz képest.