Gyerekhiszti-mentes járatokat szeretne egy japán légicég
Le akar számolni a síró gyerek jelenséggel az All Nippon Airlines, amely hónapok óta azon dolgozik, hogyan lehetne a nyűgös babákat legalább a fel- és leszállás idejére megnyugtatni, csendre bírni. Ezért a japán légitársaság október elsején az egyik járatára dolgozói közül 34 családos munkavállalót választott ki, akiket kisgyerekeikkel együtt (36 babával), és a különböző orvosi eszközökkel, gépre ültettek. A monitorozó kütyük a szívműködést és más élettani folyamatokat is vizsgáltak - írja a Quartz magazin.
A "Síró gyerekek nélküli repülőgép" névre keresztelt projektben az eszközök a szülők okostelefonjaira közvetítették a gyerek pulzusszámát és egyéb adatait, amelyek jelezték, hogy a fel- és leszálláskor, a nyomásváltozás hatására bekövetkező fülfájás csillapítására, pontosan mikor kell egy kis pohárból folyadékot itatni velük, esetleg valami szopogatni való finomságot adni nekik, ami az apróságok figyelmét is elterelheti. A fedélzeten olyan szakemberek is ültek és figyelték az eseményeket, akik korábban már kutatták ezt a területet. A légitársaság célja ugyanis, hogy ezt a fülfájás okozta sírást minél hatékonyabban csökkentsék a jövőben, hogy a többi utast ne zavarja.
Hogy az ANA légicég által elindított kutatás merre fut majd ki, és pontosan milyen értékek születtek a vizsgálat kapcsán, azt egyelőre nem tudni. Mindenesetre a szülőknek a legjobb, amit tanácsolni szoktak, hogy a repülés le- és felszálló szakaszában cumiztassák a kisbabákat, hogy a nyomáskiegyenlítődés mihamarabb megtörténjen.