Két hétig csak egy kifutója lesz a budapesti reptérnek

Két hétig csak egy kifutója lesz a budapesti reptérnek

Várhatóan október 9-ig a kettőből csak egy futópálya tudja fogadni és indítani a repülőgépeket a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

A Budapest Airport szombati közleménye szerint azért a kettes pálya lezárására azért volt szükség, mert annak teljes hosszában, 3,7 kilométeren ki kell cserélni a betonelemek közti fugát. Az ehhez használandó, speciális anyag miatt a munka csak száraz időben végezhető, ezért elképzelhető, hogy a bejelentett pályazárat (esős idő esetén) meg kell majd hosszabbítani.

Fotó: János Korom Dr. / Flickr

A repülőtér egy pályával is biztonságosan tud üzemelni - erősítette meg a Budapest Airport, amely a futópálya hosszú távú használhatóságát és minőségének fenntartását ígéri, az ehhez hasonló munkálatok révén.

A fuga lecserélésétől egyébként azt is várják a szakemberek, hogy kevesebb fagyás miatti repedést és töredezést kell majd javítani a szezon végén, mert nem szivároghat a betontáblák közé a víz, mint a korábbi tömítőanyag esetében. Ez kevésbé bírta az időjárás változásait, illetve a több tíz, vagy akár több száz tonnás repülőgépek súlyát, és könnyen felszakadt a helyéről.

A Budapest Airport szakemberei a pályazár ideje alatt kitisztítják a vízelvezető csatornákat, ellenőrzik a fénytechnikát és a füvet is lekaszálják a pálya melletti biztonsági sávban. Ez utóbbi egy fő célja az, hogy csökkentsék a repülőgépek madárral történő ütközésének lehetőségét - hisz a kis magasságú aljnövényzetben kevésbé bújnak meg azok a kistestű rágcsálók, amik odavonzzák a ragadozó madarakat. Legutóbb a ciprusi Lárnakán kényszerült a földre egy repülőgép, miután leszálláskor egy madárral ütközött. A járat végül 12 órás késéssel tudott csak újra a levegőbe emelkedni, miután a Budapestre tartó utasok jó része a reptér padlóján éjszakázott.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek