Kártérítés jár a Pozsonyban hagyott utasoknak
Kártalanítania kell a Ryanairnek azt a több mint száz utast, akiket szerda este hagyott ott Pozsonyban - közölte a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ).
A diszont légitársaság budapesti járata a rossz időjárás miatt nem tudott leszállni Ferihegyen, ezért a szlovák főváros repterén tette le az utasokat. Igen ám, de a beígért busz nem érkezett meg, az utasok nem kaptak érdemi tájékoztatást - a fáradt csapat gyakorlatilag teljesen magára volt utalva.
A FEOSZ pénteki közleménye szerint az érintetteknek minden kétséget kizáróan jár a kártalanítás, hacsak a cég nem bizonyítja, hogy ténylegesen rendkívüli körülmények merültek fel. Különösen, hogy az egyik sajtóértesülés szerint „Az egyik pórul járt utas utánanézett a Flightradaron, és kiderítette, hogy az a gép, amivel érkeztek, üresen visszarepült Budapestre 8:56-kor, majd jó nagy késéssel ment tovább immáron utasokkal Pisába és vissza Pestre."
Az utasok minden felmerült, ésszerű kiadás, így például a hazaút és a kifizetett jegyár megtérítését is követelhetik. Az Európai Bíróság már évek óta kimondta kötelező érvényű ítéletében, hogy a három órát meghaladó késést szenvedő utasokat a járattörléssel érintett utasokhoz hasonlóan kártalanítás illeti meg. Sőt, semmilyen vihar, műszaki hiba vagy egyéb körülmény sem mentesítheti a légitársaságokat attól, hogy váratlan helyzet esetén utasaiknak segítséget nyújtsanak és hazaszállítsák őket - emlékeztetett a FEOSZ.
A szövetség azt javasolja a fogyasztóknak, hogy minél hamarabb nyújtsák be a Ryanairnél kárigényüket amihez ne felejtsék el mellékelni a kárt igazoló bizonylatokat is. Ha pedig ez is eredménytelennek bizonyul, indítsanak ingyenes békéltető testületi eljárást az ügyben.