Legalábbis ezt mutatja az elmúlt hetven év baleseti statisztikája.
Az Aviation Safety Network adatbázisa szerint 1946 és 2016 közötti időszakban július 17. az a nap, amikor a legtöbb halálos kimenetelű repülőgép-katasztrófa történt: tizenhét légi közlekedési balesetben összesen 927-en vesztették életüket - írja az Airportal, amely az év ezen napján bekövetkezett, legtöbb halálos áldozattal járó légi baleseteket gyűjtötte össze.
A legtöbb halálos áldozatot követelő légi katasztrófa a Malaysia Airlines Boeing 777-2H6ER repülőgépének 2014-ben történt lelövéséhez kapcsolódik. Akkor 283 utas és a gép 15 fős személyzete vesztette életét. Az NTSB egy animációt is készített a katasztrófáról:
1996-ban a Trans World Airlines Boeing 747-esének balesetében 230-an haltak meg. A személyzet emelkedés közben észlelt problémát az egyik üzemanyagszint jelzőnél, majd néhány perccel később robbanás történt a repülőgépen. A 747-es több darabra hullott, roncsai East Morichestól 8 mérföldre délre a tengerbe zuhantak. A vizsgálatok nem tudták minden kétséget kizáróan megállapítani a robbanás okát. Annyit lehet tudni, hogy a robbanás a középső üzemanyagtankban történt és nagy valószínűséggel az üzemanyag-szintjelző berendezésnél történt rövidzárlat okozhatta a robbanást.
De 199-en haltak meg például a TAM Linhas Aéreas Airbus A320-233 gépének balesetében 2007-ben, amikor a gép a leszállást követően túlfutott a São Paulo-i repülőtér 1940 méter hosszú, a leszálláskor nedves és csúszós állapotú futópályáján. A repülőgép egy épületnek és egy benzinkútnak ütközött.
2000-ben az indiai Alliance Air Boeing 737-2A8 repülőgépének balesetében vesztette életét hatvan ember. A 7412-es számú járat Kalkuttából repült Patna-ba, de a leszállást megelőzően a repülőgép túl magasan volt, ezért a pilóták egy teljes kör lerepülésére kértek engedélyt, hogy közben a megfelelő magasságra süllyedhessenek. Az engedélyt a bal fordulóra meg is kapták a légiforgalmi irányításától, azonban a forduló közben a repülőgép átesett, majd lakott területre zuhant a repülőtértől körülbelül 2 kilométere délnyugatra. A vizsgálatok szerint a katasztrófát emberi hiba okozta, az átesésre figyelmeztetést követően a pilóták már hiába próbáltak átstartolni.
Az Airportal cikkében bővebben is olvashatnak a légi katasztrófák okairól, de az elmúlt hetven év július 17-i napjain történt tragikus légi közlekedési balesetek teljes listáját itt találja.