Ki nem találja, melyik légitársaság idén a magyarok kedvence! Ja, de mégis

A Travelo és a Repjegy.hu közös, immáron ötödik éve meghirdetett felmérésén több mint ötezren szavaztak kedvenc légitársaságukra. Az előző évekhez hasonlóan 2016-ban is a fapadosokat értékelték a legtöbben, és végül idén is a dubaji Emirates lett a magyarok kedvence.

A Travelo és a Repjegy.hu arra kérte felhasználóit, hogy értékeljék azokat a légitársaságokat, amelyekkel az elmúlt egy évben repültek. Végül 5274 értékelés, és 3672 szöveges élménybeszámoló érkezett, az utasok több mint 140 különböző légitársaságot értékeltek.

Sokszor tarolt már ezen a felmérésen az Emirates, ez idén sincs másképp
Galéria: Én légitársaságom 2016
(Fotó: Facebook.com / Emirates)

Bár a legtöbben a fapados légitársaságokkal kapcsolatos élményeiket írták meg, ennek ellenére egyetlen diszkont légitársaságnak sem sikerült helyezést elérnie. Ugyanakkor felbukkantak olyan légitársaságok is a helyezettek között, akik az elmúlt években még egyszer sem kaptak díjat.

Öt különböző szempont szerint lehetett osztályozni a légitársaságokat: a személyzet munkája, fedélzeti szolgáltatások színvonala, menetrend, ár-érték arány és kommunikáció alapján.

A személyzet munkájával az EL AL Israel Airlines járatain elégedettek leginkább az utasok, a legkedvesebb légiutaskísérő kategóriában az izraeli légitársaság került ki győztesként. Második helyen a Finnair, harmadik pedig a svájci SWISS International Air Lines végzett.

A Swiss sztyuvijai a harmadik legkedvesebbek
Galéria: Én légitársaságom 2016
(Fotó: Swiss.com)

A fedélzeti ellátás tekintetében az Emirates szolgáltatásaival a legelégedettebbek az utasok. Második lett az EL AL, harmadik pedig a Qatar Airways. Repülős utazásoknál fontos a pontosság és a jó csatlakozási lehetőségek, a legjobb menetrend díját a Delta Airlines vitte el, ami új díjazottként szerepelt a díjátadón. Ezüstérmes lett a Finnair, bronzérmes pedig az Emirates.

Ár-érték arány szempontjából a legjobb légitársaság az Emirates, tőle nem sokkal lemaradva második helyezett a Qatar Airways, harmadik pedig Görögország nemzeti légitársasága, az Aegean Airlines. A légitársaságok külső kommunikációját is értékelték az utasok: a legprofibb kommunikációért járó díjat az Emirates kapta, második az EL AL, harmadik a Qatar Airways lett.

A második legjobb ár-érték arányú társaság a Qatar lett
Galéria: Én légitársaságom 2016
(Fotó: Northfoto / Northfoto)

Az összesített eredmények alapján 2014 és 2015 után ismét az Emirates lett a magyarok kedvenc légitársasága, tőle nem sokkal lemaradva az izraeli EL AL légitársaság lett a második, a bronzérem a Qatar Airways-é.

A szervezők a díjátadón kiemelték, hogy jelenleg Magyarországon ez az egyetlen olyan légitársasági megmérettetés, ahol az eredményeket teljes mértékben az utasok véleménye és értékelése adja. A felmérés részletes eredményei és a beérkezett szöveges beszámolók az Én légitársaságom honlapján megtekinthetők.

Újabb cikkünk ebben a témában:

Tarolt az utazók felmérésén a világ kedvenc légitársasága - 2017.04.11.
Átadták a TripAdvisor Travelers' Choice Awards for Airlines 2017 díjakat, és egy légitársaság öt kategóriában is győztes lehetett.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek