Mintegy nyolcvan méter hosszú lenne az Airbus A350-2000, illetve a Boeing 777-10X típusváltozata, amelyek terveit belső információk szerint a Singapore Airlines mérnökei vizsgálják. Mindez persze még nem jelenti azt, hogy ezek a típusok biztosan meg is valósulnak.
Bár még csak számítógépes prezentációkban léteznek, mind az Airbus, mind a Boeing rendelkezik tervekkel új generációs kéthajtóműves típusaik - az A350 és a 777X - még hosszabb változataira, írja az airportal.hu.
A két elképzelés most éles versenyben áll egymással, ugyanis a Singapore Airlines vizsgálja a két gyártó ajánlatát – írja a CNN Money három, az ügyre rálátó forrásra hivatkozva. Döntés ez év végén születhet egy nagyobb megrendelésről.
Az információk szerint az Airbus A350-2000-nek nevezett változat 78,5 méter hosszú lenne, a Boeing 777-10X-ként jelzett típus pedig 80,1 méteres. Előbbi a standard háromosztályos székezéssel 400, utóbbi pedig 450 utast szállítana, és mindkettőn volna konyha a fedélzet alatt is.
Ezek lennének a világ legnagyobb kéthajtóműves repülőgépei, és minden utasszállító típus közül a leghosszabbak is: jelenleg a Boeing 747-8 Intercontinantal a maga 76,3 méterével a csúcstartó, mögötte az ennél egy méterrel rövidebb Airbus A340-600 következik.
Kérdés a tolóerő és a felhajtóerő
Az összefoglaló ugyanakkor felhívja a figyelmet a törzshosszabbítás legfontosabb kérdésére is. A hajtóművek tolóereje és a szárnyak által generált felhajtóerő elég kell legyen ahhoz, hogy ne legyen túl nagy a felszállási út hossza a megnövekedő maximális felszálló tömeg ellenére sem. Így nem volna korlátozott a repterek köre, ahol üzemeltethetők a leendő típusváltozatok.