A kínaiak olyan hatalmas hajót építettek, ami repülni is tud
Kína elkészítette a világ legnagyobb kétéltű repülőgépét, amelyet elsősorban erdőtüzek oltásához és tengeri mentéshez kívánnak majd használni, írja az MTI.
Az új, gigászi hidroplán, az AG600-as sorozatgyártását már évekkel korábbra tervezték, de első példánya csak szombaton gördült le a gyártósorról a dél-kínai Kuangtung tartomány tengerparti városában, Csuhajban. Az eseményt a repülési szakemberek mérföldkőnek tekintik az ország repülőgépiparában.
Az AG600-as maximális felszálló tömege 53,5 tonna, maximális utazósebessége 500 kilométer óránként, 12 órán át tartható folyamatosan használatban. A gép paramétereit tekintve, nemzetközi összehasonlításban bőven csúcstartó.
A gép hagyományos repülőgépekhez hasonló szárazföldi bevetéseken túl képes olyan vízterületekről felszállni és olyanokra leszállni, amelyek legalább 1500 méter hosszúak, 200 méter szélesek és 2,5 méter mélyek. A szakemberek dicsérik kiváló manőverező képességét, viszonylag nagy kutatási hatókörét és megjegyzik: távoli tengeri területekről akár 50 ember egyidejű mentésére, szállítására képes.
Az elsősorban vészhelyzetekre konstruált légi jármű 12 tonna vizet tud befogadni 20 másodperc alatt és akár 370 tonna víz szállítására képes teli üzemanyagtartállyal. "Az AG600-as olyan, mint egy hajó, amelyik repülni is tud állapította meg Huang Ling-caj, a repülőgép vezető tervezője a Hszinhua hírügynökségnek.
Az AG600-as hét év kutatómunkájának az eredménye; 70 repülőgépalkatrész-gyártó, több kutatócsoport és 20 tartomány, illetve város több mint 150 intézete dolgozott rajta. A fejlesztéséhez és gyártásához szükséges engedélyeket 2009-ben adták meg. A hidroplánt elsősorban a belföldi piacra szánják, eddig 17 darabra mutatkozott érdeklődés.