Az utasforgalom előtt is megnyitotta kapuit a londoni Gatwick repülőtér 168 millió fontból épült utasmólója. A rendszer óránként több mint 4200 csomagot képes kezelni.
Az utasmóló öt kapuval rendelkezik, az új poggyászkezelő rendszer pedig óránként 4250 csomaggal képes megbirkózni. Akinek ez nem lenne elég, az azok akár már 18 órával a tervezett indulást megelőzőleg leadhatják csomagjaikat, írja az airportal.hu.
Ezzel a módszerrel jelentősen leegyszerűsödhet a beszállást közvetlenül megelőző procedúra. Az utasmólóval együtt négy új gurulóút is épült, amelyek összesen további kilenc új várópontot biztosítanak a légi járművek számára, így a forgalom is gördülékenyebben haladhat majd.
Az egyre növekvő légi forgalom miatt Londonnak a repülőtéri futópályák kapacitásának növelésére van szüksége, és ezt már brit parlamenti körökben is felismerték - adta hírül az ATW online. A kérdés már csak az, hogy hol. Nem túl meglepő, hogy egyelőre Heathrow a befutó, viszont Gatwick még labdába rúghat és nem csak az ott zajló fejlesztések miatt.
A Gatwicken ráadásul nem késhetnek az easyJet utasai: a légitársaság új szabályzatának értelmében azok az utasok, akik nincsenek legkésőbb a gép indulása előtt 30 perccel a reptéri utasbiztonsági ellenőrzésnél, már nem haladhatnak tovább a tranzitterületre. Ez azt is jelenti, hogy azzal a járattal már biztosan nem fognak felszállni, amelyre a jegyük szól. Korábban az utolsó pillanatban érkező, de csak kézipoggyásszal utazók még jó eséllyel feljutottak a gépre, mostantól kezdve viszont a társaság már nem él ezzel a gyakorlattal.