Elkészültek a Budapest Airport 2-es futópályájának vadonatúj műszeres leszállító berendezésének építési munkái, így ismét mindkét futópálya fogad és indít járatokat.
A mintegy félmilliárd forintos beruházás a repülőgépek személyzetét segíti a repülőtér futópályájának megközelítésében, elsősorban rossz látási viszonyok esetén, olvasható a Budapest Airport közleményében.
A terveknek megfelelően április 29-e 16:00 óra óta ismét le- és felszállhatnak repülőgépek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es futópályáján. A három hétig tartó zárás oka az volt, hogy a Budapest Airport egy új műszeres leszállító berendezést (ILS, vagyis Instrumental Landing System) telepített a repülőtér egyik fő megközelítési irányának számító 31R pályavéghez, ami a futópálya Vecsés felé eső vége.
A futópálya megnyitását követően még közel egy hónapig tart az új ILS rendszer beállítása, ellenőrzése, valamint berepülése, csak ez után állhat üzembe a vadonatúj műszeres leszállító rendszer, akkor is még csak korlátozott módon. A csúcstechnológiás berendezés teljes képességét várhatóan június végén, a korlátozás nélküli üzembentartási engedély megszerzése után lehet kihasználni.
A 465 millió forintos beruházás első ütemének lezárultával a nyár végén megkezdődik a repülőtér másik fő irányának, az 1-es futópálya (Pestszentlőrinc felé eső) 13R végéhez tartozó ILS cseréje is. Mindezt a Budapest Airport saját beruházásban valósítja meg. Az új ILS a jelenleg elérhető legprecízebb berendezés, ami ahhoz szükséges, hogy a repülőteret megközelítő légi járművek személyzetét segítse éjszaka vagy akár extrém rossz látási viszonyok között – pl. sűrű köd esetén - hogy pontosan a futópálya küszöbe után érjenek földet biztonságosan.
A három hétig tartó pályazár alatt a teljes forgalom a repülőtér régebbi, 3 km hosszú 1-es futópályáján akadálytalanul zajlott. A rendelkezésre álló hosszabb idő lehetőséget adott arra is, hogy egy sor kisebb-nagyobb javítást és karbantartást is beütemezzenek a Budapest Airport szakemberei a 2-es futópályán és környezetében.
Elvégezték a szükséges burkolati javításokat, nagyszabású fénytechnikai karbantartást és a lámpacseréket, a nyári időszak előtt megelőzésképpen gyomirtást hajtottak végre a 3,7 kilométer hosszú futópálya környezetében, sőt, szakszemélyzet segítségével közel száz fokozottan védett ürgét fogtak be élve és költöztettek át a Kiskunsági Nemzeti Park területére.