Diszkont modellben működő, hosszú távú járatokat kínáló légitársaság alapításával akarja csökkenteni veszteségeit az Air France.
Az Air France "Perform 2020" névre keresztelt programjának célja, hogy stabilizálja a légitársaság pénzügyi helyzetét. Felmerült egy alacsonyabb tarifarendszerben működő, hosszú távú járatokat kínáló légitársaság létrehozásának terve, írja az airportal.hu.
Az Air France hosszú távú járatainak jelenleg csak az 50%-a nyereséges - ismerte el az atwonline.com légügyi szaklapnak a légitársaság egyik szóvivője.
azoknak, akik átkerülnének a low-cost járatokra, másfajta bérmodellhez és elvárásokhoz kellene igazodniuk, és ez előre láthatóan kemény tárgyalásokat jelent a szakszervezetekkel.
Bár nagyon fontos lenne az interkontinentális járatok hatékonyságának növelése, az Air France mégis kivár, végleges döntés legkorábban jövőre várható. Nem kizárt ugyanis, hogy sikerül más megoldást találni: az Air France flottája hamarosan sokkal hatékonyabb, új generációs szélestörzsű gépekkel bővül. Az első Boeing 787-9-es Dreamlinerek 2016 végén érkeznek, és ezt a légitársaság mindenképp szeretné megvárni, mielőtt elhamarkodottan belevágna egy "long-haul low-cost", vagyis diszkont modellben működő, hosszú távú járatokat kínáló leányvállalat felállításába.
Az Air France végső döntésének meghozatalát könnyítheti, hogy nemcsak saját mutatókból és prognózisokból, hanem külső impulzusokból is meríthet. Nagy európai riválisa, a Lufthansa már létrehozta saját low-cost légitársaságát, és a Eurowings rövidesen el is indítja hosszú távú járatait.