A Boeing 777X lesz a legnagyobb és leghatékonyabb kéthajtóműves sugárhajtású repülőgép a világon.
Az új repülőgéptípus optimális paramétereit a típus leendő vásárlóival és a legfontosabb beszállítókkal szoros együttműködésben alakította ki a tervezőcsapat, írja az airportal.hu.
A 777X család a 777-8 és a hosszabb törzsű 777-9-es típusokból áll, és jelentős előnyt biztosít a rivális gyártó A350-es típusához képest, a hatótáv, a szállítható teher és az üzemanyag-felhasználás terén.
A 777X a legnagyobb és leghatékonyabb kéthajtóműves sugárhajtású repülőgép lesz a világon, mely 12%-kal alacsonyabb üzemanyag-felhasználást és 10%-kal alacsonyabb üzemeltetési költségeket biztosít az üzemeltetők számára a konkurens típusnál. Ezenkívül a 777X az utastere is számos újítást hoz majd, mely az utasok kényelmét új szintekre emeli.
A gép legfőbb ismertetőjelei a hatalmas, rendkívül hosszú szárnyak lesznek, melyek vége gurulás közben felhajthatók annak érdekében, hogy a repülőgép kiszolgálásához a repülőtereknek ne kelljen változtatni infrastruktúrájukon.
A munka során a szélcsatornában elvégzett teszteredményeket, az aerodinamikai képességeket és a strukturális terhelhetőséget is értékelték, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy a repülőgép megfelel az elvárásoknak. A 777X program eddig 320 megrendelést tudhat magáénak, összesen hat vevő észéről. A típus gyártását 2017-ben kezdik a tervek szerint.