A görög SkyGreece Airlines légitársaság közleményben jelentette be, hogy "ideiglenesen beszünteti működését". A légitársaság azt követően adott ki egy szűkszavú közleményt, hogy szerdai és csütörtöki járataikat törölték, a légitársaság ügyfélszolgálatát és vezetőit nem lehetett elérni.
Ahogy mi is megírtuk, több száz utas ragadt az elmúlt napokban a torontói repülőtéren. A SkyGreece Airlines Athénban kiadott, egy oldalas, angol nyelvű közleményében elnézést kér mindazon utasaitól, akiket érintett a légitársaság működési válsága, írja az airportal.hu. A közlemény szerint a cég alapítói és vezetői éjt nappá téve azon dolgoznak, hogy gondoskodjanak az utasokról és megoldják a felmerült problémákat.
A közleményben arra hivatkoznak, hogy a légitársaság nemzetközi járatainak májusi elindítását követően rövid idővel a SkyGreece-t súlyosan érintette a görögországi pénzügyi krízis. A cég alapítói annak ellenére a működés fenntartásán dolgoztak, hogy a jegyeladások azonnal és drámai mértékben csökkentek.
Sajnálatos módon a cég műszaki problémák miatt a légitársaság menetrendje teljesen felborult és hatalmas késéseket gyűjtöttek össze, emellett jelentős többletköltségeik is felmerültek.
A SkyGreece vezetése értékelve a helyzetet úgy döntött, hogy ideiglenesen fel kell függesszék a légitársaság teljes működését, de bíznak abban, hogy hamarosan újra indulhatnak.
Az utasoknak a cég azt tanácsolja, hogy forduljanak az utazási irodákhoz annak érdekében, hogy alternatív úton (más légitársaságokkal) el tudjanak utazni a kívánt célállomásra. A légitársaság rövid közleménye végén idézi a vonatkozó EU-s jogszabály részletét.
Megkérdeztük Kovács Júliát, a SkyGreece magyarországi partnerének ügyvezető igazgatóját. "Hivatalos tájékoztatást nem kaptunk a légitársaságtól, én is a SkyGreece weboldaláról értesültem a történtekről" - mondta a Travelónak.
Kifizetetlen számlák
Kanadai, hivatalosan nem megerősített lapértesülések szerint a torontói repülőtér nem engedte felszállni a légitársaság egyetlen Boeing 767-es repülőgépét, mert a cég hatalmas tartozásokat halmozott fel és azt nem tudta kiegyenlíteni, írja az airportal.hu.
A légitársaságok a repülőtér-üzemeltető cégek, földi kiszolgálók, üzemanyag- és cateringellátó cégek felé általában utólagosan fizetik a számláikat. Amennyiben ez nem történik meg, a repülőtér, ahol a légitársaság repülőgépe tartózkodik, a helyzet rendezéséig megtagadhatja a repülőgép felszállását, a földi kiszolgálók pedig megtagadhatják a repülőgép felkészítését.
Nem mennek a konzulátusra a magyar utasok
Magyarország torontói főkonzulátusa szerdán állampolgári bejelentés alapján értesült arról, hogy törölték a SkyGreece szerdai, GW428-as Toronto-Budapest-Szaloniki járatát. Azonnali segítségnyújtást azonban egy magyar állampolgár sem kért - adta hírül még csütörtökön este az MTI.
A magyar képviseletnek sem e-mailben, sem telefonon nem sikerült a légitársaságtól felvilágosítást szereznie. Csütörtökön a főkonzulátus egyik munkatársa felkereste a SkyGreece torontói irodáját, de azt zárva találta, és nem akadt a nyitva tartásra vonatkozó információra sem. A szomszédos irodák munkatársai nem tudtak biztos információval szolgálni a légitársaságról, de a mozgást az utóbbi pár napban nem nagyon tapasztaltak.
Csige Gábor torontói magyar konzul közölte, hogy a főkonzulátus munkaidőben a +1-647-349-2550 telefonszámon, munkaidő után pedig a +1-416-427-5989 telefonszámon fogadja a hívásokat.