A Perzsa-öböl két nagy légitársaságának légiutaskísérői a teherbe eséssel a kirúgást kockáztatják, a házasságkötéshez pedig engedélyt kell kérniük munkáltatójuktól.
A Daily Mail témáról szóló cikkében a Szállítási Dolgozók Nemzetközi Szövetségének (ITF) információira hivatkozik, melyek szerint a térségben bejegyzett két légiszállítási cég egészen kirívó módon megsérti a foglalkoztatottak jogait. Közülük is a legfelháborítóbb a Qatar Airways gyakorlata, foglalkoztatáspolitikájukba ugyanis beleférnek (több más, és egyébként nemcsak a női dolgozók szabadságjogait sértő kitétel mellett) például az alábbi szigorú szabályok is.
A légiutaskísérőknek engedélyt kell kérniük a házasságkötéshez. A női alkalmazottak családi állapota nem lehet házas, és a belépéstől számítva legalább öt évig egyedülállónak is kell maradniuk. Azonnal közölniük kell a céggel, ha teherbe estek, a teherbeesés ténye pedig szerződésszegésnek minősülhet, amelynek következménye a munkaviszony felbontása is lehet.
Akbar Al Baker, a társaság igazgatója azzal védi mindezt, hogy a Qatar a dolgozók tevékenységét elsősorban befeketetésként értelmezi. „Nem minden esetben tudunk földi kiszolgálói feladatot biztosítani, vagy engedélyezni, hogy a munkatársak ilyen esetben egyszerűen távol maradjanak a munkától." Később a CNN által feltett kérdésekre úgy reagált, hogy a Qatar foglalkoztatási gyakorlata „előremutató, a dolgozók pedig minden jogot megkapnak, amire szükségük van".
A dubaji Emirates légiutaskísérőinek az első három évben kategorikusan tiltják a terhességet. Ha valaki mégis a három év letelte előtt esik teherbe, azonnali hatállyal elbocsátják. Thierry Antinori, a társaság kereskedelmi vezérigazgató-helyettese annyit nyilatkozott az ügyről, hogy „ha egyszer felveszünk az Emirates fedélzeti munkatársai közé, elvárjuk, hogy három évig csak repülj".
Gabriel Mocho polgári repülési titkár szerint a Qatar bánásmódja túlmegy a kulturális különbözőségek határain. Az 1960-as években Amerika légiutaskísérőire is nagyon szigorú szabályok vonatkoztak, de a szexizmusnak ilyen mély szintje ma már semelyik más légitársaságnál sem tapasztalható.
Egy élményeiről név nélkül nyilatkozó alkalmazott mondatai fontosak lehetnek azok számára, akik a jövőben a két légitársaság valamelyikénél szeretnének dolgozni: „senki nem tudja, mire számítson, amíg ide nem kerül, ezekről a dolgokról pedig a felvételi procedúra során egy szó sem esik."