Vízszintesre dönthető ülések, gourmet menük, pezsgő és Samsung tablet várja a világ legolcsóbb business osztályú kabinjában az utasokat. A csak business jegyeket kínáló francia La Compagnie légitársaság Londonból repül New Yorkba, fele annyiért, mint a konkurencia.
Így néz ki a fapados business osztály a La Compagnie légitársaság hamarosan induló London-New York járatain. Az új légitársaság gépeire kizárólag business osztályú jegyeket árul, a konkurenciánál jóval olcsóbban. Párizsból már nyár óta repülnek a New York-i Newark repülőtérre, áprilistól pedig a londoni Luton reptérről is utazhatunk olcsón luxuskörülmények között az USA-ba.
A La Compagnie Boeing 757-200 gépeinek fedélzetén mindössze 74 teljesen vízszintesre dönthető ülés várja az utasokat — ezen a géptípuson általában 235 utas utazik összezsúfolva a turista- és kevésbé összezsúfolva a business osztályon. A cég eleinte hetente négyszer, júniustól pedig heti hatszor repül New Yorkba.
Hasonló szolgáltatást jelenleg csak a British Airways nyújt, mely már öt éve repül naponta kétszer a London City repülőtérről a New York-i JFK-re. A British Airways Airbus A318-ain mindössze 32 utasnak kínál rendkívül kényelmes üléseket — igaz, a retúrjegyeik ára 2500 font körül kezdődik. Ezzel szemben a La Compagnie retúrjegyeinek listaára 1550 fontnál kezdődik, az induló akcióban pedig az első 500 utasnak 649 fontos retúrjegyet kínálnak, vagy 1007 fontosat, amennyiben ketten utaznak együtt.
És hogy mit kínál ennyi pénzért a La Compagnie? A széles, kényelmes és teljesen ággyá alakítható ülésekben USB portot, áramcsatlakozót és saját olvasólámpát találunk. Minden utasnak jár egy 12 inches Samsung Galaxy Pro tablet, amit csak leszállás után kell visszaadni az utaskísérőknek: ezeken nézhetünk filmeket, tévéműsorokat, vagy éppen internetezhetünk, de van külön wifiszolgáltatás is. Mivel a légitársaság elkötelezetten papírmentes, az újságokat is a tableten olvashatjuk.
Minden utasnak jár egy kis neszesszer, melyben kényelmi holmikat: zoknit, füldugót, szemmaszkot talál, meg egy tollat (bár jegyzetfüzetet nem adnak mellé). A kozmetikai termékeket a Caudalie luxuscég választékából kapják az utasok: arckrém és szemránckrém is van a neszesszerben.
A fedélzeti menüt a párizsi Hotel Matignon Michelin-csillagos séfje, Christophe Langree állította össze. A drágább business osztályokhoz képest a La Compagnie járatainak utasait mindössze három stewardess szolgálja ki — így aztán lehet, hogy kicsit várnunk kell, ha még egy pohár Piper Heidsieck pezsgőre vágyunk.
Korábban a Silverjet, az Eos és a Maxjet is kínált hasonló, csak üzleti utasokat szállító járatokat London és New York JFK között, ám a világgazdasági válság begyűrűzésével beszüntették szolgáltatásukat. A British Airways sikere azonban arra utal, megfelelő árazás mellett a La Compagnie is sikeres lehet.