A Travelo és a Repjegy.hu felmérésén 3900-an szavaztak kedvenc légitársaságukra. Bár a legtöbb értékelés a fapadosokra érkezett, a legjobbnak végül a cseppet sem diszkont kategóriájú Emiratest választották - ezzel megszakadt a Qatar korábbi sikerszériája. Nemcsak összesítettben, hanem a legkedvesebb légiutas-kísérő, a legjobb fedélzeti ellátás, a legjobb menetrend és legjobb ár-érték arány kategóriájában is az Emiratest tartják a magyarok a legjobbnak.
A Repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Online Kft., és a Travelo felhívására a hazai légiutasok harmadik alkalommal írták meg véleményüket repülőútjaikról. Az utasok szavazatai és szöveges beszámolói alapján az Emirates a magyarok abszolút kedvence: mind a négy kategóriában és összesítésben is első helyet szerzett. Az eredmény két okból is érdekes: egyrészt, mert még egyszer sem volt ilyen elsöprő siker a felmérés három éve alatt, másrészt, mert pont az elmúlt napokban több probléma is akadt az Emirates budapesti járataival.
A felmérésben négy kategóriában (legkedvesebb légiutas-kísérő, legjobb fedélzeti ellátás, legjobb menetrend és legjobb ár-érték arány) nullától ötig lehetett osztályozni a légitársaságokat. Az eredményekből az látszik, hogy ugyan a legtöbb minősítés a fapados társaságokra érkezett, a hazai légiutasoknak még mindig a menetrend és fedélzeti szolgáltatások minősége a legfontosabb. A kedves és segítőkész légiutas-kísérő és a minőségi fedélzeti ellátás legalább annyira fontos, mint az alacsony jegyárak.
A felmérés eredményeinek ismertetésére és a díjátadóra a Budapest Airport 1-es terminálján az Elnöki-Vezérigazgatói tárgyalójában került sor.
A válaszadók véleménye alapján a legkedvesebb légiutas-kísérőkkel az Emirates fedélzetén találkozhatunk (4,86 pont), de szorosan a nyomában ezüstérmes lett a KLM (4,70 ponttal). Egy hajszállal lecsúszott az ezüstről és harmadik helyen végzett az El Al Israel Airlines (4,69 ponttal).
A jegyvásárlásnál fontos szempont a fedélzeti szolgáltatások minősége is, amelynek leginkább akkor érezzük szükségét, ha hosszú repülőút előtt állunk. A legjobb fedélzeti szolgáltatás díját az Emirates légitársaság képviselője vehette át. A második a magyarok korábbi kedvence, a Qatar légitársaság lett (4,58 ponttal), a harmadik pedig a British Airways lett (4,57 ponttal).
A magyar utasok számára fontos a jó menetrend és a pontosság. Ennek a kategóriának a győztese is az Emirates lett (4,83 ponttal), őket követi a második helyezett Air Malta (4,71 pont), és a bronzérmes Finnair (4,64 pont).
Talán meglepő, de akárcsak a legutóbbi szavazásban, idén sem szerepeltek jól a fapados légitársaságok az ár-érték arány megítélésében. A kategória első helyén ugyanis az Emirates végzett (4,65). Ezüstérmes a Norwegian Air Shuttle (4,58), a tavalyi kategóriagyőztes Qatar, pedig a dobogó harmadik fokára csúszott (4,50).
Az összetett végeredmény alapján „Az Én Légitársaságom 2014" győztese az Emirates lett, 4,77 ponttal. Ezzel a második helyre leszorította a tavalyi győztes Qatar Airwayst (4,53), a bronzérmes pedig a British Airways lett, aki 4,52 pontot kapott az utasoktól.
A felmérés idén is folytatódik, „Az Én Légitársaságom 2015" szavazás célja nem lesz más, minthogy megmutassa, melyik Magyarország kedvenc légitársasága. A felmérés részletes eredményei az Azenlegitársasagom.hu oldalon is megtalálhatók, a korábbi eredményekről pedig itt és itt írtunk a Travelón.