Múlt héten díjazta, ma felfüggesztette alvállalkozójának tevékenységét a Wizz Air
A Wizz Air bejelentette, hogy felülvizsgálja a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatát a budapesti reptéren. Földi kiszolgáló partnerüket, a Malév Ground Handlinget felszólították, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát. Most alternatív megoldásokon dolgoznak.
Erre a lépésre valószínűleg azért került sor, mert az elmúlt héten "több blogbejegyzés született a Wizz Air alvállalkozójának tevékenységével kapcsolatban, a bejegyzésekben és azok kommentjeiben számos panasz került nyilvánosságra a BUDPORT tevékenységével kapcsolatban. A panaszok első sorban a fedélzetre felvihető ingyenes (kis kézicsomag) és fizetős (nagy kézicsomag) kezeléséből adódtak. A bejegyzések alapvetően nem a csomag szabályzatot, hanem annak rugalmatlan kezelését kritizálták. A cikkek és a kommentelők olyan eseteket emeltek ki, amikor a poggyászok csak a fogantyújuk vagy kerekük miatt nem fértek bele a csomagok méretének meghatározására szolgáló fémketrecbe" - írja az Airportal.hu repülésszakmai oldal. A Fapadosinfo blog november 26-i, ebben a témában született posztja jelenleg közel 77 ezer megtekintésnél és 304 kommentnél tart.
"Felkértük a teljes útvonalhálózatunk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből. Végrehajtjuk továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaink teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsuk, utasaink helyesen értelmezik poggyászszabályzatunkat és így gondtalanul utazhatnak" – írta közleményében a légitársaság a panaszokra reagálva.
Az Airportal viszont ellentmondást talált a fapados cég üzletszabályzatával: "Wizz Air üzletszabályatának 4. cikk 1.3 pontja szerint a poggyász méretébe beleszámítanak a kerekek, a fogantyúk és a külső zsebek is".
És még egy furcsaság: a Budport közleménye szerint: "A BUDPORT csak és kizárólag a Wizz Air által meghatározott eljárásrend szerint és a kézipoggyászokra vonatkozó szabályzat pontos betartása mellett végezte a tevékenységét. A légitársaság részéről egyértelmű útmutatást kaptunk arra vonatkozóan, hogy a mérethatárokat tolerancia nélkül betartsuk és az utasokkal betartassuk. Ennek alapján végeztük az utasok előszűrését 2012. november 1-től egészen a mai napig, a Wizz Air szerint eredményesen. A légitársaság a múlt hét folyamán adta át részünkre azt a díjat, a Wizz Air hálózatban végzett színvonalas munkánk kimagasló eredményét méltatja."