Új ajánlatával a Ryanair ezúttal az üzleti utazókat célozta meg, azt szeretnék, ha jóval több öltönyös ember utazna velük.
A Ryanair speciális ajánlattal igyekszik felvenni a versenyt a hagyományos légitársaságokkal, mint amilyen a KLM, a Lufthansa vagy az Air France. Az új Business Plus nevű jegytípus ugyan többe kerül a hagyományosnál, de több szolgáltatást is nyújt. Ilyen például az ingyenes csomagfeladás – amiért amúgy külön kell fizetni -, a rugalmas foglalási feltételek, gyorsabb chek-in, biztonsági ellenőrzés, és a kijáratokhoz közeli ülések.
Az új ajánlat az ír légitársaság imázs-offenzívájának a része – állapítja meg több angolszász lap. Ezzel egyebek mellett a brit riválisukra, az Easyjetre reagálnak, akik lényegesen népszerűbbek az üzletemberek körében.
Michael O'Leary, a légitársaság vezetője a lépéssel alighanem azt szeretné elérni, hogy jobb legyen a Ryanair hírneve. A társaság alacsony áraival ugyan mindenkit ver az európai piacon, de a nem éppen kiegyensúlyozott szolgáltatásai miatt a fogyasztók semmilyen listán nem szavazzák őket az élre (tavaly például a 100 legnagyobb brit márka rangsorában az utolsó helyen végeztek).
Ingyen kaja továbbra sem lesz a fedélzeten, azt viszont kitűzték, hogy a jelenlegi 20 millió üzleti utazó számát egy év alatt 30-36 millióra szeretnék növelni. Összességében is öt százalékkal tervezik jövőre megnövelni utasaik számát, és így elérni a 86 millió éves utast.
Mindezeken túl, a társaság marketingfőnöke, Kenny Jacobs azt is elmondta a BBC-nek, hogy a Ryanair meg szeretni venni Ciprus állami légitársaságát. Az írek a hét végéig mutaatják be ajánlatukat a Cyprus Airways-nek.