Ezzel a módszerrel vernek át a csalók a legnagyobb szálláskereső oldalon

A Who? vizsgálata szerint a hatékony ellenőrzések hiánya miatt a Booking.com széles körben nyitva áll a csalók előtt, ezért sokan áldozatul estek a csalóknak a szálláskereső oldalon. Mutatjuk, milyen módszerekkel károsítják meg az embereket.

Mutatjuk, hogyan vernek át a legnagyobb szálláskereső oldalon - illusztrációForrás: Shutterstock/ Ljupco Smokovski

Csalók a legnagyobb szálláskereső oldalon

A Which? nevű fogyasztóvédelmi társaság megállapította, hogy a Booking.com könnyen feltörhető üzenetküldő rendszert üzemeltet, nem sikerült eltávolítania az átverésről szóló listákat, és „az ingatlantulajdonosok személyazonosságának ellenőrzésének hiánya szükségtelenül kiteszi a nyaralókat az átveréseknek".

A Which? azt mondta, hogy kevesebb, mint 15 perc alatt fel tudott tüntetni egy nyaralót a Booking.com oldalon, és – a Vrbóval vagy az Airbnb-vel ellentétben – a Booking.com nem kért hivatalos okmányt, vezetői engedélyt vagy útlevelet. „A megfelelő személyazonosság-ellenőrzés hiánya a platformon található furfangos listák özönéhez vezetett. Amikor 2024 nyarán a Booking.com véleményeiben rákerestünk az átverés szóra, több száz véleményt találtunk, amelyek panaszkodtak arról, hogy nem létező szállásért fizettek.

A vizsgálat részeként 52 ilyen adatot elküldtünk a Booking.com-nak. A legtöbbjüket eltávolította, de azt közölte velünk, hogy a legtöbb nem valódi csalás – csak olyan tulajdonosokról van szó, akik elmulasztották kikapcsolni a rendelkezésre állást, amikor a szállást bezárták vagy ideiglenesen bezárták" – nyilatkozta a Which?.

Azonban amikor novemberben a fogyasztóvédelmi szakemberek újra ellenőrizték, pontosan ugyanazt a problémát találták – 36 ingatlan esetében több száz negatív értékeléssel jelezték a nyaralók, hogy a szálláshely átverés volt.

Internetes csalók a Booking.com oldalán

Peter Walsh és felesége a fogyasztói csoport szerint 2024 augusztusában foglaltak egy apartmant egy normandiai kerékpáros nyaraláshoz. Amikor azonban megjelentek a címen, az inkább „fogorvosi rendelőnek tűnt", mint nyaralónak. Ez nem egyedi eset, több száz ember járt már hasonlóan pórul, ráadásul a szálláskereső oldal hárít, miszerint a tulajdonos felelőssége, hogy visszatérítse a pénzt.

A Which? közölte, hogy a vizsgálat azt is megállapította, hogy a Booking.com biztonsági rendszerei nem elég erősek ahhoz, hogy megakadályozzák a csalókat abban, hogy megjelenjenek az oldalon, vagy feltörjék a valódi listákat. Megjegyzik, hogy a csalók megállítása érdekében a Booking.com azt mondta, hogy korlátozza az új házigazdákat abban, hogy előleget fogadjanak el, amíg nem kapnak foglalásokat és értékeléseket.
Which? azt mondta, hogy a vizsgálat „feltárt olyan kiskapukat is a foglalási rendszerben, amelyeket a csalók kihasználhatnak".

A Booking.com mindent megtesz a csalók kiszűréséért - illusztrációForrás: Shutterstock/ Funstock

Tavaly szeptemberben a Booking.com „végre megszigorította a szállodák, házigazdák és vendégek biztonságát, hogy kétlépcsős eljárást, úgynevezett kétfaktoros hitelesítést (2FA) használhassanak fiókjaikhoz és üzeneteikhez való hozzáféréshez".

„Bárki, aki feltörte az e-mailjét, további ellenőrzés nélkül hozzáférhetett volna az üzeneteihez. A Booking.com nem javította ki ezt a problémát, amely más felhasználókat is érinthet.
A fogyasztóvédők elmondták, hogy több olyan fogyasztóval is beszéltek, akiknek a Booking.com üzenetein keresztül külső hivatkozásokat küldtek, amelyeket a csalók gyakran arra használnak, hogy a tranzakciókat elmozdítsák a hivatalos platformról.

A Booking.com azt mondta: „Komolyan vesszük a szálláshely-hirdetések ellenőrzésének folyamatát, és a regisztráció során, az elküldés után és azelőtt, hogy a listák foglalhatóvá válnának, több ellenőrzést és ellenőrzést végzünk. Abban a ritka esetben, amikor egy csaló módot talál arra, hogy ideiglenesen megkerülje ellenőrzéseinket, igyekszünk a lehető leggyorsabban leállítani a tevékenységet, és gyorsan támogatni az érintett ügyfeleket. Ezenkívül mindig azt javasoljuk, hogy ügyfeleink foglalás előtt olvassák el értékeléseinket és ingatlanértékelési pontszámainkat, hogy láthassák mások véleményét, akik szintén megszálltak az ingatlanban.

A Which? nevű fogyasztóvédelmi társaság vizsgálata szerint több száz embert vertek át a Booking.com oldalon - illusztrációForrás: Shutterstock/SuPatMaN

A kéttényezős hitelesítés, amelyet sok szervezet használ, csak egyike azon módszereknek, amelyeket a további biztonság érdekében alkalmazunk. Ha egy ügyfél azt gyanítja, hogy az e-mail fiókját feltörték, javasoljuk, hogy lépjen kapcsolatba az e-mail szolgáltatójával, valamint a hét minden napján elérhető éjjel-nappali ügyfélszolgálatunkkal" – mondta a szálláskereső oldal a Dailymailnek.

Az internetes csalásokról az alábbi videóból még többet tudhatsz meg:

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek