Mielőtt biztosítást kötünk a külföldi nyaralásra, érdemes odafigyelni a részletekre is. Lambert Gábort, a Magyar Biztosítók Szövetségének szóvivőjétől fontos információkat kérdezett meg cikkében az infostart.hu.
Az európai autós utakhoz köthető biztosítások idén körülbelül 5 százalékkal, a repülősök 10 százalékkal drágultak, de akad olyan biztosító is, amely a nyári időszakra 20 százalékkal csökkentette az Európára vonatkozó alapdíjait – mondta Labert Gábor.
Szerinte, az elmúlt két évben harmadára-felére esett vissza az utasbiztosítási piac a 2019-es csúcshoz képest, de várhatóan újra sikerül elérni ezt a csúcsot, mert ma már ismét sokan utaznak külföldre, és jelentős részük köt is utasbiztosítást.
A szóvivő szerint nem országspecifikus az utasbiztosítás, inkább az a jellemző, hogy aki több napra utazik, az már elgondolkodik azon, hogy érdemes bebiztosítania magát, aki viszont esetleg csak Bécsbe ruccan ki, az nem feltétlenül köt utasbiztosítást. Pedig tapasztalatok szerint egy nap alatt is történhet külföldön bármi akár a gépjárművel, akár az utazóval.
"Aki például repülővel utazik, figyeljen oda, hogy a vagyonbiztosításának nem feltétlenül kell kiterjednie a gépjármű-asszisztencia szolgáltatásra, viszont aki gépjárművel utazik, az mindenképpen olyan biztosítást válasszon, amiben ez is benne van, mert nagyon jól jöhet adott esetben"
– tette hozzá.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy kétfajta biztosítás van, az útlemondási a foglalástól az út megkezdéséig tart, az utasbiztosítás az utazási ideje alatt nyújt fedezetet. A repülős utaknál a járatkimaradásokra vagy késésekre viszont európai uniós szabályok vonatkoznak, és ezek rögzítik, hogy mennyi késés után milyen összegű kártérítés illeti meg az utast.
"Sokan beérik az európai egészségbiztosítási kártyával, amikor külföldre utaznak, de az csak jellemzően az állami egészségügyi intézményekben nyújt fedezetet, a magánellátásra nem kínál biztosítást, ezzel szemben utasbiztosítás erre is kiterjed.
Ráadásul az európai egészségbiztosítási kártya esetében, ha ellátnak minket, a nyugati országokban jellemzően több tíz eurós napidíjat kell még fizetni, ami drágább lehet, mint ha biztosítást kötöttünk volna az adott országba" – emelte ki Lambert Gábor.