Ha meglátunk egy aranyozott, méregdrága sportkocsit, az első reakció általában az, hogy elő a telefont, fotó kell róla. Legalábbis a Forbes ezzel a felütéssel indítja cikkét, ami az Uber autómegosztó új konkurenséről szól.
A miwhip (nem összekeverendő a régi hazai közösségi oldallal!) a londoniaknak kínálja szolgáltatásait, tehát azt, hogy ilyen luxuskocsikat belülről is megcsodálhassanak, sőt vezethessenek. Olyan autókról beszélünk, mint az Austin Powers-filmeket idéző Lamborghini Aventador, a Ferrari 488, a Rolls Royce Ghost II, a Mercedes G Wagon vagy épp a McLaren 720s.
A sztori az egész mögött egész érdekes. Az okostelefonos alkalmazást öt londoni hozta össze, akik látták, hogy taxis apjuk mennyit dolgozik, hogy el- és fenntartsa a családot. Az egyik alapító, Amerah Ahmed (aki nőjogi harcosként is tevékenykedett a Közel-Keleten) így emlékezett vissza:
A történet valójában jóval azelőtt kezdődött, hogy édesapánk meghalt nyolc éve. Mindig erőteljes, érzelmes emlékeink voltak apánkról és arról, ahogy iskola után segítettünk neki megszámolni a pénzt, amit aznap keresett.
Ez indította őket arra, hogy a riválisaiknál 10 százalékkal kevesebb jutalékért dolgozzanak. Szeretnék azt is elérni, hogy az egyszerűbb emberek is beülhessenek olykor egy luxuskocsiba, hogy azzal ugorjanak át a sarki fűszereshez.
A szolgáltatás persze népszerű, 5 brit fontért, szóval kb. 1830 forintért már lehet kocsit szerezni. Chris Smith, a cég pénzügyi vezetője kontextusba is helyezte ezt: "Melyik másik cég fog elvinni téged Kensingtonból Whitechapelbe egy ötösért?"
És akkor a luxuskocsikról se feledkezzünk meg, amiket gyakorlatilag kisorsolnak az app használói között. Könnyen lehet, hogy egyik pillanatban még egy egyszerű, hétköznapi típust küldenek ki hozzánk, a következőben már egy Lambo áll meg a kapunk előtt.
Sofőrjeiket vagy ők maguk alkalmazzák (a luxuskocsiknál ez alap, ami nem csoda), vagy szabadúszóként csatlakoznak a céghez. Az app népszerű, ezrek töltötték le már. Androidról indult, de egész frissen már iOS-en is elérhető. Az alkalmazás egyébként abban is segítséget nyújt – ami turistaként fontos igazán –, hogy hova érdemes elmenni, mit kell megnézni, hol lehet jót enni.