Íjfelszerelést, kerekesszéket, családtagot is felejtettek már vonaton

Íjfelszerelést, kerekesszéket, családtagot is felejtettek már vonaton

Íjfelszerelést, kerekesszéket, de családtagot is felejtettek a vonaton a MÁV-START utasai. Idén a visszaszolgáltatott poggyászok száma eléri a kétszázötvenet - írja közleményében a vasúttársaság.

Fotó: Eye Ubiquitous / Europress / Getty

 A vonaton felejtette okmányait, vagy a lakáskulcsát? Pánik helyett érdemes a MÁVDIREKT telefonszámát (06 40 49 49 49) tárcsázni, ugyanis a központ munkatársai nem csak a vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálókat, hanem a vasútállomásokon dolgozókat is elérik. "Minél előbb telefonál az utas, annál nagyobb eséllyel kerül hozzá vissza az elveszített poggyásza. A talált tárgyakat 2012 óta központosított nyilvántartásban jegyzi a MÁV-START. Valamennyi ügyfélszolgálati munkatárs hozzáfér ehhez az online adatbázishoz, az elvesztett személyes tárgyak listája naponkénti bontásban, a kezelő állomás feltűntetése mellett, rövid leírással kerül a rendszerbe" - írja a vasúttársaság.

Hosszú a lista, mi az, amit a vonaton felejtenek az utasok: ruhanemű, táska, pénztárca, telefon, kulcs, szemüveg, íjfelszerelés, bankkártya – de találtak már a vasúttársaság munkatársai magára hagyott hegedűt, lélegeztető készüléket és húsz kötetes Révai lexikonsorozatot is. Sok esetben már az utas hívása közben megtalálják a keresett tárgyat. Ilyen esetben nem is dokumentálják a megkeresést. De többször előfordul, hogy nem elveszett tárgy, hanem felnőtt vagy gyermek megkeresésében kérik a MÁVDIREKT segítségét. Ilyenkor az állomási hangosító berendezést is használják a vasúttársaság dolgozói.

A talált tárgyakat az adott szolgálati hely kijelölt helyiségében 90 napig őrzik az ott dolgozók, az átvételi lehetőségekről itt lehet tájékozódni.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek