Az amerikai utazók többsége inkább a poggyászt veszítené el, mintsem a mobilját, derül ki a Choice Hotels idei felméréséből. Az idén nyáron utazást tervező 1350 fiatal felnőtt megkérdezésével készült felmérésből az is kiderült, hogy tervezett utazásuk során a legfontosabb kényelmi szolgáltatás az ingyenes és gyors WiFi, a válaszadók 65,5 százaléka voksolt erre.
A felmérésből, melyben gyerekeseket és gyerekteleneket is megkérdeztek, az is kiderült, hogy a 18-30 közötti korosztályban 21,7 százalékkal magasabb azok aránya, akik szívesen utaznának házi kedvenceikkel, mint a szüleik generációjában. Azt is megjegyezték, hogy számukra az egyik legnehezebb feladat olyan szálláshelyet találni, ahol a kutyájukat-macskájukat is el tudják helyezni.
A Choice Hotels kutatásából az alábbi érdekes dolgok is kiderült az idei nyári amerikai utazási trendekről:
1. Több utazás, de kevesebb ott töltött éjszaka
A megkérdezettek 17.2%-kal több utazást kívánnak tervezni, de az ott töltött éjszakák száma 9,4%-kal csökken az előző évhez képest.
2. Augusztusi strandolás
Nem túl meglepő módon augusztus ígérkezik a legzsúfoltabbnak ezen a nyáron. A megkérdezettek 43.1%-a válaszolta azt, hogy legszívesebben vízparton töltené a vakációt, 12.3% szavazott a hegyekre és csak 10.4%-ot ért el azon utazók száma, akik egy városban tudnák leginkább kipihenni magukat.
3. Az autózást részesítik előnyben
A felmérésből kiderült, hogy a válaszadók 75.3%-a készül arra, hogy maga vezeti le az átlagosan 689 mérföldnyi (1.108 km) oda-vissza utat az otthona és a nyaraló között, 50% azt is jelezte, hogy inkább választana egy két órás autóutat, mintsem repülőre, buszra, vagy vonatra üljön azért, hogy eljusson a vakáció helyszínére.
4. Az ingyenes szélessávú net a legfontosabb
65.5% mondta azt, hogy a szélessávú internet a legfontosabb szempont, amikor hotelt választanak a nyaraláshoz. Ezt követte a listán a kontinentális reggeli és a szobában található hűtő 54.5%-kal és 49.6%-kal, mint az utazás elengedhetetlen és legfontosabb eleme.
5. A hűségkedvezmények is fontosak
A válaszadók 34.6 százaléka jelezte, hogy befolyásolják a desztináció kiválasztásában a hűségkedvezmények és inkább választanak hűségprogramokhoz tartozó utat. Több, mint 53%-uk tagja valamilyen hűségprogramnak.
6. Inkább veszítenék el a csomagjukat, mintsem a mobiljukat
A digitális világ térhódítását jellemzi, hogy az utazók, ide értve a 12 évnél fiatalabb gyerekekkel rendelkezőket is, azt vallották, hogy inkább vesszen el a csomag, mint a telefon.
7. A kempingezés nem túl népszerű
Az utazók 38.2%-a számára a legkevésbé vonzó szállásforma a kemping.
8. Keresik az újdonságot
A megkérdezettek 66.8%-a inkább új helyeket fedezne fel, mintsem hogy a kipróbált és megszokott helyekre látogasson vissza.
9. Gyerek nélkül jöhet a menő étterem
A gyerek nélkül utazók 28.9%-a szívesen kipróbál új éttermeket a nyaralás során. A gyerekes utazók viszont ragaszkodnak a favoritokhoz: 24.5%-uk legszívesebben már ismert lánchoz tartozó éttermeket választ, mint például a TGI Friday's.
10. A jelenkor turistái a házikedvencekkel utaznak
A felmérésből kiderült, hogy az előző nemzedékhez képest a mai 18-30 évesek 21,7%-a utazna a háziállatával, de közülük 34,2%-nak nagy problémát jelent az, hogy
olyan szálláshelyet találjon, ahol a kedvencét is el tudja helyezni.