A Giro d'Italia sportversenyért a világ rengeteg pontján rajonganak. A kerékpározás szerelmesei teljes erődbedobással szurkolnak a helyszínen, és ha már ott vannak, sokan közülük a versenyzők, a saját, és mások szórakoztatása érdekében mindenféle jelmezt öltenek, amelyeket a közvetítések során az egész világ láthatja. Ez történt idén is, amikor Martonvásár határában huszárvágta kísérte egy darabon a mezőnyt, amiért most díjat kaptak a kreatív szurkolók.
A „Legkreatívabb szurkolói aktivitás" díját – két oklevelet, két üvegplakettet és másfél millió forint pénzjutalmat – augusztus 30-án Martonvásáron, a Brunszvik-Beethoven Kulturális Központban vehette át Martonvásár Város Önkormányzata és a Szent László Huszáregyesület.
A látványos huszárvágta a Martonvásár feliratú táblától indult, és mintegy 700 méteren keresztül kísérte a kerékpárosokat, közel 50 km/órás sebességgel haladva párhuzamosan a mezőny mellett.
A fantasztikus látványnak – amely a világsajtóba is bekerült – kiváló hátteret nyújtottak a martonvásári repceföldek. Az eseményről készült marketingfilmben megjelenik a város, a kastély és a parkja is.
A Youtube-on is elérhető kisfilmmel nemcsak az volt a város célja, hogy benevezzen a Nemzeti Sportügynökség által meghirdetett „Legkreatívabb szurkolói aktivitás" díjra, hanem annak marketingértékét a jövőben is szeretnék kiaknázni.
A vágtában Szent László Huszáregyesület öt huszárja vett részt saját lovaikkal. Az egyesület 2003-ban alakult a Szent László-patak menti települések (Martonvásár, Tordas, Gyúró) katonai hagyományőrzés iránt fogékony lovasaiból. A huszárvágta alkalmával viselt egyenruhájuk a huszár csapatnem fénykorát, a napóleoni háborúktól a magyar 1848–49-as szabadságharcig terjedő idők katonai hagyományait idézte – írja a turizmus.com.