Ezek a nagyvárosok a lezárások után még inkább kerékpárosbarát helyek lesznek

Európai városok, köztük Párizs, Berlin és Milánó azon dolgozik, hogy a járvány miatti lezárás, illetve majd a feloldás után még inkább kerékpár- és gyalogosbarát hellyé váljon. Párizs ebben most élen jár azáltal, hogy május 11-től, amikor Franciaország belép a második lezárási szakaszba, egy 65 km hosszú kerékpársávot bocsát a kétkerekűvel járók rendelkezésére a város egész területén.

Ezentúl Párizs is szeretne a kerékpárosok Mekkájává válniForrás: Delpixel/Shutterstock

Ez egy létező rendszer részét képezi, amelyet Plan Velo néven ismertetnek, és amelyet Anne Hidalgo polgármester vezetett be a koronavírus-válság előtt, hogy 2024-ig a francia fővárosban még inkább a kerékpárosoknak kedvezhessenek. A tervet felgyorsították, és a kerékpársávok javításával és kiszélesítésével kapcsolatos munkák már el is kezdődtek.

A 20 millió euró beruházási költséggel járó vállalkozással a kerékpárosokat arra ösztönzik, hogy a személygépkocsikból üljenek át a kerékpárokra.

Csatlakozhatnak például egy olyan programhoz, amely 50 euró értékű kerékpárjavítást számol el a városban regisztrált szerelőktől. A munkáltatók pedig évente akár 400 euró utazási költséget is visszaigényelhetnek azon munkavállalókra, akik kerékpároznak. Még azért is fizetnek, ha valaki biciklivezetési órákat szeretne venni. Ezen törekvéseikről egy kisfilm is készült a World Ecenomic Forum összeállításában, íme: 

Párizs emellett lezárja a város egyik leghíresebb autópályáját, a Rue de Rivolit, ahol csak biciklik, tömegközlekedési eszközök és mentőjárművek járhatnak.

Berlin szintén hasonló lépéseket tesz "pop-up" kerékpársávok megvalósításával, hogy segítse az embereket az utcán a távolság megtartásában. Elválasztó vörös-fehér szalagokat és ideiglenes táblákat helyeztek el a kiszélesített sávok jelölésére.

Milánóban a tisztviselők tovább haladnak a Strade Aperte (Nyílt utcák) tervvel, mely szerint a város utcáinak 35 kilométerét átcsoportosítják a kerékpárosok és a gyalogosok számára. Az autók leállítása a lezárások hatálybalépése óta pozitív hatással volt a környezetre és a közegészségügyre. A levegő minőségének javulása az elmúlt hónapban 11 000 kevesebb halálesetet eredményezett a Európában a kutatások szerint – írja a Lonely Planet.

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek