Egy nemrég az Airbnb megbízásából készített felmérés szerint az amerikaiak 57%-a inkább élményekre mint tárgyakra költ, 37% pedig azt tervezi, hogy 2020-ban tovább növeli az előbbiekre fordított kiadásait. Különösen a nők (39%), a Z generáció tagjai (46%) és a millenniumi generáció (48%) képviseli ezt az álláspontot.
2020-ban nő a túrázás népszerűsége, az amerikaiak egynegyede (a millenniumi generáció 32%-a) tervez kalandtúrát, és a természeti élmények iránti érdeklődés szintén növekvő tendenciát mutat az Airbnb-n. Míg a Z generációban ez az érdeklődés 190%-kal nőtt az előző évhez képest, a millenniumiak körében 102%-kal. Idén többen szeretnének a természet lágy, vagy épp nem annyira lágy ölén megszállni: a jégkunyhók népszerűsége például 83%-kal nőtt, míg a kempingezés vágya a baby boomerek körében ível meredeken felfelé (171%-kal).
Az utazók 2020-ban nemcsak az új helyeket, hanem a régi időket is szeretnék felfedezni: az amerikaiak 32% -a szeretné jobban megismerni a történelmet és a kultúrát, a történelemmel kapcsolatos utazások kínálata az elmúlt évben 271%-kal nőtt. 2020-ban az ilyen típusú foglalások 116%-kal nőttek, a Z generáció körében 176%-kal, a millenniumiak esetében 118%-kal.
Fontossá vált az ember kapcsolata önmagával, ennek jegyében például 106%-kal nőtt a meditáció iránti igény. A fenntarthatóság szintén fontos szempont lett az utazásban, és az utazók hajlamosabbak minimalista megközelítést alkalmazni, mely például a hosszú hétvégék és az autós kirándulások népszerűségében is megnyilvánul. A kisebb léptékek is előnyt élveznek, mint az egyszerűbb és hatékonyabb kihasználtságú terek, például a kunyhók és az apró házak, melyek iránt a kereslet 2019 és 2020 között 112 és 85%-kal nőtt.
Az emberek egyre tudatosabbá válnak az étkezési szokásaikat illetően, és ez a piacra is visszahat. A vegán opciók kínálata például 579%-kal nőtt, míg 2019-ben 570%-kal bővült a vegetáriánus kínálat 2018-hoz képest. Húsmentes ételekből egyébként a legnagyobb választékot Mexikóvárosban és Havannában találjuk.