Hivatalosan is elindult a jelentkezés a népszerű svéd outdoor márka ikonikus sarkvidéki túrájára, a 2020-as Fjällräven Polarra. A világ 10 régiójából összesen 20 szerencsés pályázó fedezheti majd fel jövőre kutyaszánon a sarkkör vadregényes tájait – tudtuk meg a szerkesztőségünkbe eljuttatott sajtóközleményből.
300 km a hideg sarkvidéki vadonban, közel 200 jól kiképzett szánhúzó kutya, izgalmas kalandok és életre szóló élmények várják a világ minden tájáról érkező jelentkezőket.
Az út a hófödte hegyekkel körülvett Signaldalen völgyből indul, és Väkkäräjärviban fejeződik be, ahol szaunával és vacsorával várják a befutókat. Az ötnapos, több százkilométeres expedíció során a résztvevők kutyaszánon járják be az északi sarkkör legszebb vidékeit.
A pályázók idén november 14. és december 10. között tölthetik fel jelentkezésüket a Fjällräven Polar weboldalára, és ugyanebben az időszakban gyűjthetnek szavazatokat közösségi csatornáik, ismerőseik és egyéni megoldások segítségével. A szavazatgyűjtés is fontos része a jelentkezésnek, hiszen minden régióból két versenyző indulhat, egy a közönség által leadott szavazatok, egy pedig a nemzetközi zsűri döntése alapján. Pályázni képekkel vagy rövid videóval lehet.
Mielőtt a túrázók nekivágnának a sarkköri expedíciónak, egy kétnapos tréningen vesznek részt Stockholmban.
A felkészítés során többek közt megtanulják, hogyan kell irányítani a kutyaszánt, hogyan készíthetnek ivóvizet a hóból, és hogyan védekezhetnek az extrém hideg ellen.
A résztvevőknek nem csak magukról kell majd gondoskodniuk, hanem azokról az alaszkai és szibériai husky szánhúzó kutyákról is, akik végig segítik őket a 300 kilométeres út megtételében.
Magyarország különösen sikeres ezen a megmérettetésen, a közép-kelet-európai régiót ugyanis az elmúlt négy évben minden alkalommal hazai résztvevő képviselte a Fjällräven Polaron.
Idén két magyar résztvevő is volt közöttük: Varga Dávid több mint 55 ezer szavazattal lett Közép-Európa legnépszerűbb és a világ harmadik legtöbb szavazatot gyűjtő indulója, Kitlinska Anna pedig kreativitásának köszönhette győzelmét: a jelentkezéshez készített videója egy olyan budapesti minitúrát mutatott be, amely térképen a Fjällräven Polar logóját rajzolta ki. Bővebb információt a a Fjällräven Polar weboldalán találhatnak.