Jelentősen bővítik az eplényi pályarendszert
Pályabővítés, új háromüléses felvonó és egy hegyek közötti nyári átcsúszópálya is szerepel az eplényi síaréna fejlesztési tervei közt – írta az MTI.

Ennek részeként tíz méterrel kiszélesítik és ötszáz méterrel meghosszabbítják az A7-es sípályát, mely Magyarország legnagyobb kezdő-középhaladó pályája lesz, egy kilométer hosszúságban. Az oktatást szolgálja a völgybe tervezett új tanulópálya is.
Az új pályához kapcsolódóan a következő szezonra új háromüléses síliftet is üzembe állítanak, amely egy kilométeres hosszával Magyarország leghosszabb ülőliftje lesz. Az itt épülő új hüttével együtt a pálya tehermentesíti majd az A1-es pályát és a négyüléses felvonót, így csúcsidőben is megszűnik a hosszú várakozási idő.
A nagyobb területre tíz új hóágyúval bővítik jelenlegi 44 hóágyúból álló flottájukat. A síarénában emellett jelentősen növelik a parkolók befogadóképességét, és két új síbuszt is üzembe állítanak.

A nyári lehetőségek körét egy közel egy kilométeres átcsúszópályával bővítik majd, mely az Ámos hegyről a szemközti hegyoldalhoz vezet. A pályán drótkötélen, párban is, 90 méter magasan akár 100 kilométer/órás sebességgel lehet átcsúszni. A libegőt tavasztól őszig üzemeltetik, emellett hegyi roller és új hegyikerékpár-pálya is várja majd a látogatókat.
A síarénában a síelhető pályák hossza jelenleg eléri a hét kilométert, a fő pályákon 100-200, míg a többi pályán 60-70 centi vastag a hóréteg. Üzemel a négyüléses sífelvonó, valamint három csákányos és két oktatólift is.