Bringás hajózás és naplemente-túra a Balatonon

Vízitaxival rövidíthetünk a bringás Balaton-kerülésen, a gyerekek kalózzá válhatnak sétahajózás közben, a párok pedig pezsgős naplemente-túrán maxolhatják ki a romantikát. Mutatjuk kedvenc hajós programjainkat a Balatonnál.

Egy balatoni nyaraláshoz a strand és a lángos éppúgy hozzátartozik, mint egy jó hajós program. Biztosan mindenkinek vannak gyerekkori emlékei kevésbé izgalmas kompozásokról vagy hosszabb-rövidebb sétahajózásokról. Manapság azonban már jóval cizelláltabb programok közül választhatunk, ha hajózni vágyunk a Magyar Tenger partján: naplemente-túrára nevezhetünk be, hajóval rövidíthetünk a bringás tókerülésen, vagy éppen lovasmajor-látogatással köthetjük egybe a sétahajózást.

Hajózzon bringával!

Szívesen kipróbálná a balatoni bringautat, de csupán a nyaralás egyetlen napját szánná kerekezésre? Hajóval vagy vízitaxival könnyen rövidíthet a távon. Mi pár éve Keszthelyről indulva Balatonmáriafürdő és Balatonfenyves érintésével Fonyódig tekertünk, majd a menterend szerinti hajóval jutottunk át Badacsonyba. Itt a kikötőben megpihentünk, hogy újult erővel küzdjünk meg a Szigligetre vezető emelkedővel. Innen pedig már könnyű dolgunk volt Keszthelyig (illetve lett volna, ha nem kap el minket egy hatalmas vihar).

Autóskompok

Balatoni Hajózási Zrt.

Bár ez a kör 60 kilométeres, a hangulatos hajózás, az út mentén beiktatható pihenők és a látnivalók sokasága – fenékpusztai madárgyűrűző állomástól a Szigligeti várig – és a viszonylag könnyedén leküzdhető szintkülönbségek miatt mindenkinek bátran mernénk ajánlani. Mi minden gyakorlatot és előzetes kerékpáros tapasztalatot nélkülözve vágtunk neki az útnak, és így is sikerült teljesítenünk. Persze a nap végére rettenetesen elfáradtunk, valamint a másnapi izomlázról is hosszasan tudnánk panaszkodni, mégis megérte!

Kipróbáltuk, szerettük
Keszthely helyett Badacsonyból is indíthatjuk a kört, így akkor hajózhatunk, amikor már a legfáradtabbak vagyunk - a legutolsó szakaszon. Ha így tesznek, jó szívvel ajánljuk a badacsonytomaji Patent Hostelt. Mi júniusban egy Balaton körüli kerékpártúra során szálltunk meg itt. Nem nagy hostel, csak hat szobája van, kifejezetten családias. Kellemesek a szobák, van háromágyas és négyágyas is, sőt egy cuki nászutas lakosztály is. A kertben lehet sütögetni, vagy csak a teraszon üldögélni a színes lampionok alatt egy pohár borral.
A strand és a borozók is közel vannak, a badacsonyi Borozósoron pedig az Alapozó Falatozót szintén csak ajánlani tudjuk. Aki kerékpárral érkezik, az azért számítson rá, hogy az utolsó néhány méteren bizony tolni fogja. A hostelben a bringáknak is zárt helyet tudnak biztosítani éjszakára. Információink szerint jövőre bővítik az épületet, a teraszra pedig kis kávézót terveznek.

Gyerekekkel: kalózhajó és majorlátogatás

Gyerekként elsőre nagyon izgalmasan hangzik a hajózás gondolata, de amikor már egy ideje a fedélzeten vagyunk, és semmi izgalmas nem történik, könnyedén beleun az ember – legalábbis mi így voltunk vele anno. Valószínűleg emiatt találták ki a Gyerekhajót, ahol kalózos játékokkal szórakoztatják a fedélzeten tartózkodókat. A programra július 12. és augusztus 24. között lehet benevezni, a kalózhajók tizenegy balatoni kikötőből indulnak, ezek listája itt található.

Bevonják a közönséget

Balatoni Hajózási Zrt.

Szintén gyerekeseknek lehet remek egész napos program Salföld-mix jegyet váltani, ami retúr hajó- és buszjegyet, valamint a Salföldi major belépőjegyét is tartalmazza. Balatonszemes, Balatonlelle, Balatonboglár, Fonyód, Balatonmáriafürdő, Keszthely, Balatongyörök, Badacsony vagy Révfülöp kikötőiből indulhatunk neki az útnak. És hogy mit láthatunk a Salföld természetvédelmi majorban? Őshonos állatokat, lovasbemutatót és különböző kiállításokat – mindehhez a Káli-medence mesebeli tája adja a hátteret. Aki szeretne, lovagolni is megtanulhat, de sétakocsikázásra is indulhat a gyönyörű környéken.

Romantika a hajón

Nincs is annál romantikusabb, mint a lemenő nap fényében ringatózni a Balaton hullámain, finom pezsgőt kortyolgatva. A Naplemente-túra pont ezt az élményt nyújta. A hangulatos program július 12. és augusztus 24. között vehető igénybe kilenc balatoni kikötőből. Ide kattintva megnézheti, hol van az önhöz legközelebb eső kiindulópont. Az idei szezonban vezették be a gyorshajó körjáratot Siófok-Tihany-Balatonfüred-Siófok útvonalon, ezt azoknak javasoljuk, akik szupergyorsan szeretnének végigturnézni a tó nyugati felét.

Naplementés sétahajózás
Balatoni Hajózási Zrt.

Cikkünk a Balatoni Hajózási Zrt. támogatásával készült.