Ezek lesznek 2025-ben a legmenőbb utazási trendek

Bemutatjuk, hogy 2025-ben mik lesznek a legmenőbb utazási trendek, amelyeket a Hilton állított össze, 13 országból 15 ezer utazót kérdeztek meg az utazási vágyaikról. A trendek befolyásolják, hogyan nyaralunk a következő évben. Olvass tovább, hogy megtudd, melyik típusú nyaralás illik hozzád a legjobban.

Minden évben változnak az utazási trendek, mutatjuk a jövő évit - illusztrációForrás: Shutterstock/Blueorange Studio

2025-ben a legmenőbb utazási trendek lesznek:

The Great Sleep Split - Jó és nyugodt alvás

Ahogy a világ egyre inkább előtérbe helyezi a jó éjszakai alvást,  népszerűnek bizonyul az „alvás válás" – amikor a párok külön ágyban alszanak.

A tanulmányban az emberek 59 százaléka nyilatkozott úgy, hogy jobban alszik egyedül, és 33 százaléka szívesebben alszik külön ágyban utazás közben. Tizenkilenc százalék ténylegesen külön ágyat foglalt, míg 11 százalékuk még külön szobákat is.

Csaknem fele (47 százalék) ezt azért teszi, hogy jobb legyen az éjszakai pihenése, 28 százalékuk pedig azt állítja, hogy egyszerűen eltérő alvási preferenciái vannak.

Me-mooning – Egyéni utazások

Az egyéni utazások emelkednek, nem mutatták a lassulás jelét, a megkérdezettek 34 százaléka arra vágyik, hogy 2025 vége előtt egyéni kalandra induljon.

A közösségi média hírcsatornáit egyre inkább elárasztják a nászútra és babahetekre vonatkozó bejegyzések – a #nászút több mint kilencmilliárd megtekintést gyűjtött össze a TikTokon, a #babymoon pedig több mint 571 millió megtekintést –, erre egy új trend érkezik: a „me-moon".

De nem minden az elszigeteltségről szól. A me-moonra vágyók 21 százaléka új barátokat keres, 12 százalékuk pedig egy kis romantikára vágyik.

Egyre népszerűbbek az egyéni utazások - illusztrációForrás: Shutterstock/ Luis Molinero

Nosztalgiázás

A jelentésből kiderül, hogy a britek 45 százaléka nosztalgiázik – elviszi a gyerekeit olyan helyekre, ahol gyerekkorukban maguk is szép napokat töltöttek el. Mindeközben 47 százalékuk valóban visszatér gyermekkori nyaralóhelyére saját gyermekeivel, hogy felidézze és átadja a közös élményeket.Ráadásul a felnőttek 51 százaléka elviszi a gyermekeit oda, amelyről fiatal korában mindig is álmodozott – áll a trendjelentésben.

Kidcation – Amikor a gyerek formálja a nyaralást

A tanulmány szerint a családi nyaralást egyre inkább a legfiatalabb tagok érdeklődése és preferenciái határozzák meg, akik nemcsak azt befolyásolják, hogy hova menjenek a családok, hanem azt is, hogy milyen tevékenységet végeznek.

A Hilton 2025-ös trendjelentése szerint az Egyesült Királyságban utazók 60 százaléka a nyaralást gyermeke szükségletei és érdeklődési köre alapján választja ki, míg 58 százalékuk olyan útvonalat tervez, amelyet gyermekei szeretnek. A tanulmány szerint 52 százalékuk még az étterem választást is megengedi a kicsiknek.

Dink-ury úti célok – Gyermek nélkül, többet költeni

A jelentésből kiderül, hogy a brit Z-generáció 64 százaléka a legszebb dolgokat szeretné élvezni a nyaralása során.
Valójában a 18 és 34 év közöttiek 51 százaléka bele sem akar gondolni, hogy mennyi pénzt költ a nehezen megkeresett fizetéséből az utazása során. Arról nem is beszélve, hogy 79 százalék többet költ, hogy a legjobban kimaxolja az élményeket.
A hozzáértő utazók olyan hűségprogramokat is igénybe vesznek, mint például a Hilton Honors, hogy pontokat szerezzenek és jutalmakra váltsák be.

Ex-cursions – Szakítás után szabadon

A Hilton kutatása azt mutatja, hogy a kapcsolatok felbomlása egyre inkább új utazási lehetőségeket teremt.

Valójában a britek 34 százaléka valószínű, hogy a kapcsolat megszűnése után nyaralást foglal le a barátaival, míg 19 százalékuk egy szakítás után „Yolo" [csak egyszer élsz] utazásra indult, hogy lazítson és kiengedje a gőzt. Ez a szám 52 százalékra ugrik a Z generáció körében.

A tanulmány szerint a fő okok, amelyek miatt az emberek kirándulnak, a kikapcsolódás (60 százalék), a szakítás utáni fájdalom elmulasztása (47 százalék) és a barátokkal való kapcsolatteremtés (42 százalék).

Ezek a legszebb rövid túrahelyszínek, ahol ősszel is élmény a sétálás - illusztrációForrás: Shutterstock/maxbelchenko

Spontanitrip – Terv nélkül

Egy olyan világban, ahol a menetrendek és a rutinok uralkodnak, a Hilton 2025-ös trendjelentése egy üdítő új trendet tár fel: a britek 76 százaléka a spontaneitást választja utazásai során.

Mélyebbre ásva a kutatás azt találta, hogy 17 százalékuk csak az első éjszakára lefoglalt szállással érkezett meg úti céljára, míg 14 százalékuk úgy is leszállt, hogy egyáltalán nem foglalt szállást!

A spontaneitás azonban nem áll meg itt: 52 százalékuk úgy ment el nyaralni, hogy nem foglalt előzetesen élményt vagy éttermet. A jelentés szerint az utazók 64 százaléka inkább felbecsülhetetlen értékű információkat és ajánlásokat szeretne kapni a helyiektől, amikor odaér.

Flexiscape – Pihenés és kaland párosítása

Bár a britek 71 százaléka nem akar lemaradni semmiről, amikor utazik, a vélemények megoszlanak a helyes egyensúlyról, az utazók 48 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szeretne a tengerparton vagy a medencében pihenni egész nap, 59 százalékuk viszont élvezi az aktív kikapcsolódást - írja a Dailymail.

Az ideális egyensúly elérése érdekében az utazók rugalmas útvonalakat választanak (49 százalék), váltogatják a különböző napi élményeket, például egy fürdőnapot, majd egy másnapi túrát (42 százalék) – és olyan szállodákat választanak, amelyek mindkettőt kínálják (38 százalék).

„A 2025-ös trendjelentésünk azt mutatja, hogy továbbra is a pihenés és a feltöltődés az elsődleges motivátor az utazáshoz, és egyre növekszik a nosztalgikus célpontok felfedezése a családdal és a barátokkal" – foglalta össze a felmérés eredményeit Simon Vincent, a Hilton ügyvezető alelnöke.

 

 

Utazzon!
Ezek is érdekelhetnek