A kínai élelmiszer-kiszállító óriás, a Meituan azt állítja, hogy a múlt héten bejelentett új drónszolgáltatása a turistáknak élelmiszereket, italokat és egyéb árukat, például orvosi felszereléseket szállít a Peking külvárosában található kínai nagy falra.
Ez a főváros első drónszolgáltatása, amely egy gyorsan növekvő drónszállítási üzletágat egészíti ki Kínában, amely a világ legnagyobb polgári drón felhasználója, dróngyártója és exportőre. Az ipar a városokban és a nehezen megközelíthető vidéki területeken élők számára is kényelmet biztosít.
A kínai nagy fal drónútvonala egy közeli szálloda tetejétől a Badaling déli nyúlványán található őrtoronyig terjed, amely az Észak-Kínában kígyózó hatalmas erődítmény legnépszerűbb szakasza.
A tavaly megnyílt bővítmény, amely megőrizte a falon lévő sáncok romos állapotát, kereskedelmi létesítmények nélkül fogadja a látogatókat a rekkenő nyári hőségben, de a turisták nem maradnak étel és ital nélkül.
A drónok segítségével 50 percnyi gyalogos utat tehetünk meg öt perc alatt, és az élelmiszerek mellett elsősegély-szállítmányokat is küldhetünk a látogatóknak" – mondta a drónokat üzemeltető cég, a Meituan igazgatója.
A drónok mérsékelt szélben és esőben is repülhetnek, és utazásonként akár 2,3 kilogrammot is szállíthatnak. A drónok szállítási díja mindössze 4 jüan (56 cent), ami megegyezik a szokásos meituan szállítások díjával – jelentette az állami tulajdonú Beijing Youth Daily.
De a drónoknak továbbra is emberi segítségre van szükségük. A megrendelés beérkezését követően egy dolgozó felveszi a már összekészített megrendelést egy közeli üzletből, és felviszi a szálloda tetejére, ahol megmérik és becsomagolják. A kezelő ezután a csomagot a drónhoz rögzíti, amely robotpilóta segítségével az őrtoronyhoz repül, ahol egy másik munkás várja, hogy átvegye. Az alkalmazás felhasználói ezután átvehetik csomagjukat a dolgozótól az őrtoronyban.
A drón nagy üzlet Kínában
A drónszállítási szolgáltatások gyorsan bővültek Kínában az elmúlt években. 2016-ban az e-kereskedelmi óriás (JD) elindította a pilóta nélküli légi járművek (UAV) első kísérletét vidéki szállításokhoz. A Xinhua állami hírügynökség számolt be arról, hogy a 20 kilométeres távolságot, akár 15 kilogrammos árut szállítva a drónok 4 óráról 20 percre rövidítették le a szállítási időt a kanyargós hegyi úton.
Amellett, hogy fellendítik a vidéki logisztikát, a drónokat egyre gyakrabban használják a kínai metropoliszokban élők gyors elvitelének kiszolgálására is.
A Meituan 2021-ben fejezte be az első drónszállítását Shenzhen déli technológiai központjában. Jelenleg több mint 30 drónútvonalat üzemeltetnek több városban, amelyek több mint 300 000 megrendelést kezeltek, többek között Sanghaj pénzügyi központjában is.
A sűrű városi területeken való navigáláshoz a drónok előre meghatározott útvonalakat követnek az indítóhelyektől – általában a háztetőktől – a felvételi pontokig. Ahelyett, hogy a lakások vagy irodák ablakain kívül lebegnének, a házhozszállításokat lakó- és irodaházak közelében lévő kioszkokba adják le, ahol az ügyfelek átvehetik rendeléseiket – írja a CNN.
Ha érdekel a kínai nagy fal története és a hozzá kapcsolódó hadászati megoldások, nézz bele az alábbi videóba: