Az ausztriai szállodások és vendéglátók szakmai érdekképviseltét ellátó gazdasági kamara (WKO) nemrégiben felmérést végzett tagjai körében az online vendégelégedettség mérések hitelességét illetően - írja a GD Consulting.
A közel 3300 visszajelzés alapján megállítható, hogy az osztrák turisztikai vállalkozások közel 80 százalékát érte már szándékos hitelrontás anonim online visszajelzések alapján. A válaszadók 96 százaléka konkrét hatósági fellépést sürget a hitelrontó, anonim értékelések megakadályozása, illetve kiszűrése érdekében.
Az online vendégelégedettség mérő platformok egyre inkább "távolodnak ez eredeti céljuktól", a "mesterséges intelligencia és a marketing-robotok korában hitelességük és átláthatóságuk erősen megkérdőjelezhető", amely végső során a "fogyasztók félretájékoztatásához és megkárosításhoz" vezet: ez ellen fel kell lépnünk, - véli Robert Seeber a WKO szálloda tagozatának elnöke.
A problémára reagálva Susanne Kraus Winkler, Ausztria turisztikai államtitkára a fake vendégértékelések kiszűrését fontos versenyképességi kérdésnek tartja és a téma EU-szinten való megvitatását és szabályozását kezdeményezte.