Új, nagy sebességű vasútvonal építését jelentette be Lengyelország. A járat két, turisztikai látnivalókban bővelkedő lengyel várost, Lodz-ot és Wroclawot köti majd össze a fővárossal.

A projekt keretében 140 kilométernyi vasúti pálya és egy négy kilométer hosszú alagút épül, valamint egy mega-repülőtér is tervbe van véve. Ez utóbbit Varsó és Lodz városa között alakítják ki, és központi tranzit csomópontként funkcionál majd.
Lodz korábbi textilgyártó központ, amely többek között Központi Textilmúzeumáról és a gyárépületben helyet kapó Manufaktura nevű művészeti központjáról híres.

Wroclaw elegáns, pasztellszínű sorházaival, valamint tüskés homlokzatú gótikus városházájával csábítja a látogatókat. A város 2016-ban Európa kulturális fővárosa volt, és többször választották a világ legélhetőbb helyének.
A vasúti útvonal a szélesebb körű Szolidaritási Közlekedési Csomópont (CPK) névre keresztelt projekt része, ennek keretében épül repülőtér Varsó és Lodz között. A lengyel kormány tervei szerint ez lesz az egyik legnagyobb közlekedési csomópont Európában.

A projektet azonban számos kritika érte, a Ryanair vezérigazgatója, Michal O'Leary egyenesen érthetetlennek minősítette. Szerinte a repülőtér felesleges, rossz helyre és rosszkor tervezték, és a kormánynak vissza kellene vonnia a tervet.
Varsónak már van két repülőtere, de a lengyel kormány úgy látja, hogy az új csomópontnak van értelme gazdaságilag, mivel a járvány után megnövekedett az utazók száma, írja a Euronews.