A svájci Alpokon áthaladó vasúti utak tovább tarthatnak a következő néhány hónapban, miután múlt héten kisiklott egy tehervonat és emiatt le kellett zárni a világ leghosszabb alagútját – adta hírül a BBC.
Az 57 kilométeres Gotthard-bázisalagút a világ leghosszabb és legmélyebb vasúti alagútja. Helyreállítása hosszú ideig tarthat, mivel tizenhat kocsi kisiklott és ebből hatot még nem sikerült kihozni – áll a svájci nemzeti vasúttársaság, az SBB közleményében.
Az SBB tájékoztatása szerint az alagút egyik oldala érintetlen, ezt a szakaszt augusztus 23-tól elvileg újra lehet teherszállításra használni, de a személyvonatok biztonsági okokból nem közlekedhetnek, azokat egy panoráma útvonalra terelik 2024 elejéig, így a menetidő akár két órával tovább tarthat.
A 2016-ban, közel 20 évnyi építkezés után megnyílt Gotthard-bázisalagút több mint 12 milliárd dollárba került. A svájci nemzeti vasúttársaság vezérigazgatója azt mondta, a Gotthard a világ egyik legbiztonságosabb alagútja. Tavaly az alagúton keresztül bonyolították le a vasúti teherforgalom több mint kétharmadát. Arról nincsenek információk, mikor lesz használható a Gotthard újra teljes egészében.