A svájci Alpokban magasan fekvő Sankt Moritz városa mindig is a határokat feszegető helyként volt ismert. Amikor 1928-ban a második téli olimpiai játékoknak adott otthont, már megalapozott hírneve volt, mint a gazdag, kalandvágyó emberek játszótere. Szombaton a régió folytatta régi hagyományát: ezúttal egy világrekord-kísérlettel próbálta meg tágítani a lehetséges határait.

Svájc első vasútvonalának 175. évfordulója alkalmából az ország vasúti ágazata összefogott, hogy a világ valaha volt leghosszabb személyvonatát állítsa össze.

A 100 kocsis, 2990 tonnás és csaknem két kilométer hosszú szerelvény csaknem egy óra alatt tett meg körülbelül 25 kilométert a Sankt Moritzból induló világörökségi Albula-vonalon, Preda és Alvaneu között.
Az Albula-vonal éles kanyarjairól és meredek lejtőiről híres. A Thusis és Sankt Moritz között futó 62 kilométeres vasútvonal az építőmérnökök remekművének számít, megépítéséhez 55 hídra és 39 alagútra volt szükség, derül ki a CNN cikkéből. Ennek a lélegzetelállító vonalnak a középső szakaszán haladt a világrekord hosszúságú vonat. Az MTI szerint a korábbi csúcsot egy 1732,9 méter hosszú szerelvény állította be 1991-ben.