Dánia és Németország között épül az a víz alatti alagút, mely akár 40 méterrel is a Balti-tenger felszíne alatt fog haladni. Ez az alagút a világ leghosszabb kombinált közúti és vasúti alagútja lesz, melyben két kétsávos autópálya és két villamosított vasúti vágány is helyet kap majd. Jelenleg 45 percet vesz igénybe a két ország közötti szoroson való átjutás komppal, de ha az alagút elkészül, vonattal mindössze 7, autóval pedig 10 perc alatt a másik országban lehetnek az utasok.

Jelen pillanatban Koppenhágából körülbelül négy és fél óra alatt juthatunk el Hamburgba, de az alagúttal ez az idő két és fél órára csökken. Ma még sokan repülnek a két város között, de hamarosan egyszerűbb lesz vonatra szállni, mondta Jens Ole Kaslund, a Femern A/S, az állami tulajdonú dán vállalat műszaki igazgatója a CNN cikkében. Íme, egy rövidfilm, amiben láthatjuk is, hogyan fog festeni majd az elkészült alagút.
Az építkezés több mint egy évtizedes tervezés után 2020-ban kezdődött meg, először egy ideiglenes kikötő felhúzásával a dán oldalon. Ez ad majd otthont annak a gyárnak, amely hamarosan az alagutat alkotó 89 masszív betonszakasz előállításába kezd. A projektért felelős állami tulajdonú dán cég, a Femern A/S vezérigazgatója hozzátette, hogy 2024 elejére lesznek kész az első alagútelem a bemerítésére, és a tervek szerint 2029-ben nyitják majd meg a Fehmarnbelt Fixed Link névre keresztelt utat.