Egy hete az egész világsajtó, többek között a dailymail.co.uk is megírta azt az esetet, amikor a 33 éves, philadelphiai Yiran Sherry második gyermekét egy önvezető elektromos Tesla ülésén szülte meg. A nő és férje éppen a kórházba tartottak a csúcsforgalomban, amikor elfolyt a magzatvíz, és beindult a szülés. Amíg a párt lekötötte a vajúdás, a kocsi átvette az automata irányítást, és elvitte a szülőket és újszülött babájukat a kórházig.
Az első, autós robotpilóta "segítségével" született baba a Maeve Lily nevet kapta, bár szülei egy ideig gondolkodtak azon, hogy az autógyár iránt érzett hálából ne a Tesse nevet adják-e neki. Az eset rávilágított arra, hogy milyen előrehaladott állapotban van a technika az önvezető autók területén.
A hírverést meglovagolva megszólaltak más cégek is, demonstrálandó, hogy ők sincsenek lemaradva, sőt, fontos részletekben meg is előzik a tengerentúliak teljesítményét. Egy svéd gyártó például azt jelentette be, hogy autóiba lézerszkennereket épít a kocsi vezetésének milliméter pontos segítségére. A robotpilótát azonban csak akkor aktiválják, amikor erre a helyi és európai jogalkotás is engedélyt ad. Mert ma még az Egyesült Államokban sem mindenütt engedélyezett, hogy az emberek rábízzák a vezetést a számítógépes sofőrjükre. Más európai gyártók, így a legnevesebb német cégek is közölték, hogy hamarosan robotizálják a vezetést.
A címlapkép illusztráció, forrása: Shutterstock/Scharfsinn