Szlovénia vadregényes tájai eddig is vonzották a kalandra szomjazó turistákat, de a szlovén irodák erőteljes hirdetési kampányai többszörösére növelhetik a sportosabb látogatók számát az elkövetkező években.
A járvány után mindenki a szabadba vágyik, és a lehető legintenzívebben ki szeretné használni a nyitott tér varázsát. Szlovénia a maga 34 természeti parkjával, végtelenül változatos és sokszor vad tájaival igazán nagyszerű célpont azok számára, akik ki akarnak robbanni a COVID-karantén szorításából.Ráadásul egyes országokban, mint Hollandiában vagy Csehországban, a külföldre utazók majdnem fele kifejezetten kalandot rejtő célpontokat keres.
A szlovén turisztikai irodák a közelmúltban „Érzem Szlovéniát" mottóval marketingkampányt indítottak, melynek részeként megrendezték a „Tour of Slovenia" kerékpárversenyt, hogy bemutassák a szépséges táj mennyire alkalmas a biciklis kirándulásokra. Az eseményt 10 millió néző nézte végig online Európa-szerte - írták az Airport-technology.com cikkében.
Az utazási szakértők úgy vélik, Szlovéniában 2023-ra visszaállhat a járvány előtti turistaszám, és egy év múlva már ötödével több vendég érkezhet, mint azelőtt bármikor.
„Szlovénia Európa kalandturizmusának fővárosává válhat" - állítja a GlobalData turisztikai elemző cég.