A Horvát Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal 13 külföldi piacon indított online kampányt, hogy megköszönje az országok turistáinak amiért Horvátországot választották idei nyaralási célpontnak – írja a CroatiaWeek a turisztikai hivatal szerdai közleménye alapján.
Az egyszerűen csak Köszönömnek nevezett kampány a leglátogatottabb közösségi oldalakon keresztül, vagyis a Facebookon, az Instagramon és a Twitteren keresztül zajlik Németországban, Ausztriában, Szlovéniában, Lengyelországban, a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Olaszországban, Belgiumban, Franciaországban, Svédországban, Svájcban, az Egyesült Királyságban és Magyarországon.
"Ez a köszönet minden turistát illet, aki bizalmat szavazott Horvátországnak ebben a kihívásokkal teli és kiszámíthatatlan időszakban a meglévő járványügyi intézkedések és utazási protokollok ellenére is. Az a célunk, hogy a fent említett országokban Horvátország továbbra is, mindig szem előtt legyen, mint utazási célpont, és egyben szeretnénk elmondani nekik, hogy jövőre is szívesen látjuk őket hazánkban" – fogalmazott Kristjan Stanicic, a Horvát Nemzeti Idegenforgalmi Hivatal igazgatója, majd hozzátette: idén az eddigi hétmillió turistából hatmillió külföldi állampolgár volt.
A közleményből az is kiderül, hogy a legtöbb turista Németországból, Szlovéniából, Lengyelországból és Csehországból érkezik, ezért ezeken a piacokon hangsúlyosabban jelennek meg a kampánnyal. Ettől függetlenül minden országhoz igazodva - és az eddigi statisztikákat figyelembe véve - kiválasztottak három-három kedvenc várost vagy szigetet, ahova az adott országból a legtöbb turista érkezett, és a közösségi csatornákon azokról a helyekről küldtek amolyan virtuális köszönetnyilvánító képeslapokat.
Például Németországban Medulin, Porec és Rovinj városáról láthatnak posztokat, az Egyesült Királyságban Dubrovnik, Hvar és Split városáról, a magyar turistáknak pedig Crikvenica, Rovinj és Vir szigetéről készült fotókkal mondanak köszönetet.