Sydney-i tisztviselői beismerték, hogy a város 10 új kompja nem fér el néhány híd alatt: a felső fedélzeten ülő utasoknak vagy el kell hagyniuk a területet, vagy le kell húzniuk a fejüket. A Szingapúrban és Indonéziában épített és a Sydney kikötőt kiszolgálni szándékozó hajók egy felső fedélzettel is büszkélkedhetnek, ahonnan az utasok élvezhetnék a kilátást Ausztrália legnagyobb városában de a kompok a Parramatta folyó két hidja alatt nem férnek át rendesen.

A Transdev szállító társaság által üzemeltetett új River Class kompok csatlakoznak a Sydney híres kikötőjét és a környező területeket körbevevő személyhajók flottájához. "Míg az utazók élvezhetnék a felső fedélzet kilátását, a Camellia Railway és a Gasworks hidak alatti áthaladásakor az alsó szintre kell lemenniük" – mondta a New South Wales (NSW) Közlekedési Szakértője.
Az ellenzéki politikusok bírálták Új-Dél-Wales közlekedési miniszterét,Andrew Constancet, mert külföldi gyártású hajókat vásárolt és elmulasztotta a terveket hozzáigazítani a város adottságaihoz. Az ottani Munkáspárt szerint ez a fiaskó pontosan megmutatja, miért kellene ezeket a kompokat Ausztráliában építeni. Graeme Taylor, a Action for Public Transport kampánycsoport tagja elmondta: "Rossz hajókat rendeltek, amiket máshol kellene használni, mert azok nem alkalmasak a Parramatta-folyóra."
A Sydney kikötője körüli hajókirándulások nagyon népszerűek a turisták körében, bár a város szokásos látogatói létszámát az elmúlt hónapokban visszavetette a koronavírus járvány – írja a CNN.