Az uniós helyreállítási alap nyújtotta lehetőséget kihasználva alagúttal kötné össze Szicíliát és az olasz szárazföldet az olasz kormány, mivel a híd, amit már az ókor óta terveznek, úgy tűnik sosem fog megvalósulni. Az alagúthoz kapcsolódva kiépítenék Dél-Olaszországban és Szicíliában is a nagysebességű vasúti hálózatot, amely jelenleg Salernónál végetér. Ez azért fontos, mert Palermo, mely Olaszország ötödik legnagyobb városa az egyetlen, amely nem érhető el nagysebességű vonattal az országon belül.
Az ókor óta dédelgetik azt a tervet Itáliában, hogy a szicíliai Messinát híddal kössék össze a szárazföldön fekvő Reggio Calabriával - olvasható az MTI hírében. Bár legszűkebb pontján mindössze 3,1 kilométeres a Messinai-szoros, a tenger mélysége eléri a 250 métert, erősek az áramlatok, és újabban környezetvédelmi és megtérülési aggályok is felmerültek; ez pedig határozottan megnehezíti a hídépítést.
Paolo Conte miniszterelnök augusztus 10-én, egy interjúban vetette fel, hogy híd helyett környezeti ártalmat nem okozó alagúttal köthetnék össze az olasz csizmát és Szicíliát, hasonlóan a Németország és Dánia között épülő alagúthoz. A gigaberuházáshoz 2017-ben már készült egy alagútterv, amit most újra elővehetnének.