A cntraveler.com összegyűjtötte, milyen új tisztasági intézkedéseket vezetnek be az amerikai autókölcsönzők. Eszerint a legtöbb cég különös figyelmet fordít a leggyakrabban megérintett pontokra: többek között a a kormánykerékre, a kormányoszlopra, a kezelőszervekre és konzolokra, a pohártartóra, az érintőképernyőre, a rádió és klímaberendezés gombajira, a klímára, az ajtófogantyúkra és - gombokra, a biztonsági övekre és a csomagtartó fogantyújára. Emellett átírják az autóátvétel mikéntjét és a takarítási folyamatok sorrendjét is.
Az Avis és a Budget
E két cég szintén figyelmet fordít az említett pontokra, emellett előrehozná a takarítási folyamatot, és rögtön azután elkezdik a fertőtlenítést, miután az ügyfelek visszavitték az autót, és még azelőtt, hogy az alkalmazottak beülnének ellenőrizni. Kontaktmentes online szerződéskötési lehetőséget kínálnak, és arra kérik a járművezetőket, hogy a zárt ablakon keresztül mutassák meg a jogosítványukat az őröknek, ahelyett, hogy átadnák azt. Visszatéréskor pedig egyszerűen csak le kell parkolni az autót a megadott sávban.
Enterprise
Az Enterprise 20 pontos tisztítási ellenőrzőlistát tett közzé a webhelyén az utasok megnyugtatására. Emellett lehetővé vált, hogy a sofőrök rögtön a járda mellől felvehessék az autót, és ne kelljen belépniük az irodába. A repülőtereken üzemelő shuttle-buszok utasszámát a távolságtartás érdekében korlátozzák.
Hertz
A Hertz 15 pontos ellenőrző listát adott ki, emellett a vezető helyét utolsóként fertőtlenítik, mielőtt a sofőr beszállna. A „Clear" rendszerrel ellátott helyszíneken érintésmentes autófelvételre van lehetőség és igénybe lehet venni az arcszkenneres személyazonosítást is, de aki egyáltalán nem akar elmenni Hertz telephelyére, az máshol is felveheti az autót, és érintésmentesen, digitális elszámolással teheti le.