Az Accor csatlakozik az ENSZ Global Tourism Plastics Initiative programjához, és 2022 végéig összes szállodájában kivonja az egyszer használatos műanyagból készült eszközöket. Ezzel csökkenti a környezetterhelést, hozzájárulva az óceánok és a természet műanyagszennyezése elleni küzdelemhez - derül ki a cég sajtóközleményéből.
Az Accor évente 120 millió vendéget fogad, és több mint 200 millió fogást szolgál fel. Felelős vállalati polgárként 25 éve fenntartható fejlődést támogató programja alapján dolgozik. A már korábbi elkötelezettség részeként szinte teljesen megszüntette például a műanyag szívószálak, keverők és fülpiszkálók használatát. A jelenlegi vállalás az alábbi újdonságokat tartalmazza:
- A műanyag személyes piperecikkek és poharak elhagyása 2020 végéig
- Az összes ezen felüli egyszer használatos műanyageszköz megszüntetése a szobákban, közös terekben, éttermekben és szabadidős szolgáltatásokban (medencék, fitnesztermek) 2022 végéig
- Az egyszer használatos műanyagok például a műanyag szívószálak, fülpiszkálók, kávékeverők, plasztikpoharak és vizespalackok, műanyag táskák és zacskók, csomagolás (élelmiszernek vagy üdvözlő termékeknek), az elvihető ételek csomagolása és evőeszközei, műanyag ajándékok és üdvözlő termékek (például piperecikkek, papucsok, tollak), plasztik kulcskártyák. Minden egyes termékre az Accor csoport összes szállodája számára olyan releváns helyettesítőket javasolnak, amelyek figyelembe veszik annak élettartamát a környezeti teljesítmény javítása érdekében.
A szállodák már most is tesznek azért, hogy csökkentsék az évente több mint 200 millió egyszer használatos műanyageszköz használatát, és fenntartható alternatívákkal már eddig is hatékony megoldásokat vezettek be:
Az Accor 94%-a teljesen mellőzi a szívószálak, fülpiszkálók és keverők használatát. A hátralévő 6% (főleg Kínában) 2020 március végéig követi a példát.
Az ibis szállodák 89%-a (2087 hotel) adagolókat használ a kozmetikai szereknél, például samponoknál. Az Accor ibis családi szállodái Latin-Amerikában még idén követni fogják a kezdeményezést.
A Fairmont új építési és felújítási szabványokat használ, a vendégszobákat például víztisztító csapokkal szerelik fel, mellőzve a palackozott vizet.
A csoport új márkája, a vendégek igényeihez igazítva létrehozott Greet DNS-ének része a műanyagmentesség. A reggelizéshez egyáltalán nem használ eldobható műanyagot, és újrahasználható edényeket vezetett be a vajhoz és a lekvárhoz. Emellett a szobákban és a szálloda további területein sincs eldobható műanyag. Az Accor idén Európában tíz új Greet szállodát tervez nyitni.
Számos Accor szálloda – például a Novotel Paris les Halles, a Novotel Yangon Max Myanmar, a Sofitel Bogota, számos szálloda Bali és Lombok területén Indonéziában, illetve az ibis Styles Sao Paulo Anhem – egyedi döntésekkel segíti az egyszer használatos műanyagoktól mentes cél elérését.
Az Accor egyik fő célja – a környezeti hatás csökkentése és a műanyag-alternatívák népszerűsítése mellett – a globális közgondolkodás pozitív megváltoztatása a 3R logikával: Reduce (csökkenteni), Re-use (újrahasználni), Recycle (újrahasznosítani). A csoport központja koordninálja a legjobb példák alkalmazását, a szállodák pedig elindítják a saját helyi kezdeményezéseiket.