Mit tegyünk, ha mondjuk Kanadába szeretnénk utazni, de aggódunk a repülés okozta környezeti károk miatt. Egy férfi, Will Vibert a teherszállító hajót választotta.
Igen, jól hallotta. Egy Hamburg és a kanadai Nova Scotia tartományban lévő Halifax között közlekedő áruszállító hajót. A fenntartható utazás Európán belül azt jelenti, hogy repülő helyett vonatra szállunk, de egy Atlanti-óceánt átszelő út már egy kicsit bonyolultabb. Az áruszállító hajó így nem is hangzik annyira elborult ötletnek.

Néhány utazási iroda már lehetővé teszi, hogy a turisták kibérelhesség a teherhajók felesleges kabinjait. Ez egy saját szobát jelent, benne egyszemélyes ággyal, privát fürdővel és lélegzetelállító kilátással az óceánra. Vibert a berlini Slowtravel Experience-en keresztül foglalt, de a cikke szerint nem ez az egyetlen társaság, mely hasonló utazásokat értékesít. Azt javasolja, jó előre foglaljuk le az utunkat, különösen ha csúcsidőben szeretnénk utazni, mert a hajókon ritkán van hely több, mint egy tucat utas számára, és hamar betelik.

Egyetlen utas széndioxid-kibocsátása a Frankfurt és Vancouver közötti repülőúton 1.3 tonna, míg egy teherszállító hajón Hamburg és Halifax között csak 5.3kg, írja Vilbert a The Guardianon, az utazásáról szóló cikkében.
Rájöttem, hogy minden erőfeszítésem, hogy csökkentsem a szénlábnyomomat otthon Milánóban – biciklivel járok munkába, odafigyelek, hogy ne pazaroljam az élelmiszert, ritkán vásárolok új ruhát – semmivé válik egyetlen Kanada és Európa közötti repülőút által."
2017 óta több mint 14 tonna széndioxidot bocsátottam ki csak a repüléseimmel – folytatja.
Na persze egy áruszállító hajón történő utazáshoz azért kicsit újra kell gondolnunk a kényelmi igényeinket. Elengedhetetlen a rugalmasság. Az út hetekig tarthat és előfordul olyan is, hogy a hajó nem akkor indul, amikorra ígérték. Esetleg egy héttel az utazás előtt szólhatnak, hogy három nappal korábban legyünk kész az indulásra. De talán mindezt a kellemetlenséget kompenzálja a kaland, és az új tapasztalat, amivel gazdagabbak lehetünk.

Vibert saját bevallása szerint egy fárasztó, unalmas útra számított, becsomagolt egy rakás könyvet és letöltött egy csomó filmet, hogy legyen mivel eltöltenie az időt. De aztán jobban élvezte a kirándulást, mint gondolta. Két útitársa is volt, egy Hollandiából és egy Németországból érkező turista, akik ugyanúgy környezetvédelmi okokból választották a teherszállító hajót.
A társaságukban állítólag repült az idő: dartsoztak, kirakóztak, társasjátékoztak, reggelente sakkoztak a napsütötte fedélzeten, a napi étkezések pedig a barátságos legénység társaságában teltek. Antwerpenben és Liverpoolban kiszállhattak hogy eltöltsenek egy napot, amíg a hajó kirakodott.
Az egyik legizgalmasabb nap az volt, amikor a legénység körbevezette őket a munkaterületeken, ahova az utasokat egyébként nem engedik be – meséli.
Amikor végül megérkeztem Halifaxba, nehéz volt elbúcsúzni a hajótól, amit a hetek során az otthonomnak kezdtem érezni" – meséli.